זמן להתפקד

מי שרוצה לשנות את פניה של העבודה ולהחזירה למקומה הטבעי, חייב עכשיו להירתם

מאז שהתפקדתי למפלגת העבודה השבוע, אני מוצף בשאלות למה עשיתי את זה. חלק מאלו שפונים אליי, מרימים גבה בסלחנות, חלק בספקנות, ורבים בסקרנות מהולה בחשש מלהירתם. השאלה הנפוצה היא, האם אני באמת רואה זכות קיום למפלגה הזאת. ויותר מזה - האם קיימת יכולת תקומה. התשובה הקצרה היא כן. אני מאמין שהמורשת של המפלגה הזאת חזקה מאלו שהפכו אותה במשך שנים, לכלי לסיפוק צרכיהם האישיים. אני מאמין שה"תומכים הרדומים" שלה מחכים לרגע שיוכלו לשוב הביתה.

להתפקדות שלי למפלגת העבודה עכשיו יש שלוש סיבות עיקריות: הראשונה קשורה במורשת בית אבא. אבי, בני גאון ז"ל, היה מאמין גדול בדרך המדינית של מפלגת העבודה שבבסיסה פתרון שתי מדינות לשני עמים, כולל גם פשרה כואבת בירושלים. כפטריוט הוא כאב את הסתאבותה של המערכת הפוליטית הישראלית, את רדיפת הבצע ואת העמדת ה"אני" לפני ה"אנחנו" של רבים בקהילה העסקית. אבי חינך אותי להאמין ולהיות נאמן למורשת תנועת העבודה, ושהסיסמה 'רק המעז - מנצח' היא לא רק סיסמה.

הסיבה השנייה היא שאני מאמין שיש חלום במורשת ששמה מפלגת העבודה, ויש מאות אלפים שם בחוץ בכל מקום ברחבי הארץ, שמאמינים בדרכה ושומרים לה אמונים בלבם. זהו חלום של מדינה שחוזרת לדרך של שפיות, של ערכי עשייה ובניית חברה שומרת חוק ומכבדת תרבות. חברה שמאמינה בדו-קיום ושלום עם שכנינו ללא פחד ומורא, ומחנכת את ילדיה לאהבת מולדת ורגישות ועזרה לחלשים שבינינו.

הסיבה השלישית היא שאני מאמין שזהו הרגע! . עם פרישת אהוד ברק ממפלגת העבודה, נפתח צוהר של אוויר צלול ומשב של תקווה שקיימת האפשרות לשוב לדרך המלך.

מי שמסתכל בראי ביושר, יודע שלמעשה הליכוד בראשות נתניהו, שהיה המנהיג הישראלי הראשון להחזיר שטחי יהודה ושומרון לפלסטינים, וקדימה שבראשה עמד אריאל שרון, המוציא לפועל של ההתנתקות מעזה ומפרק הישובים בסיני ובעזה, כבר מזמן אימצו את דרכה של התכנסות ושתי מדינות לשתי עמים, בחדרי חדרים, בשיחות עם הפלסטינים ובמשרדי הממשלה. גם אם הם לא אומרים את זה בקול רם וביושר לציבור בוחריהם. מספיק להקשיב לדבריו של ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט, איש ליכוד בעברו ומנהיג מפלגת קדימה פוסט שרון, כדי להבין עד כמה ניצחה דרכה המדינית של מפלגת העבודה והתנחלה בלב הציבור הישראלי.

מפלגת העבודה יכולה לשוב ולהיות הקול הצלול והברור של תושבי ישראל שלא התמזל מזלם להיות בעלי ממון ונוחות כלכלית, וזקוקים לבית פוליטי. אני קורא לכל חברי בקהילה העסקית שמאמינים בדרך הזו לעשות מעשה ולהצטרף אלי בהירתמות. ככה תוכלו להסתכל במראה בבוקר ולהגיד לילדיכם שלא ישבתם על הגדר כשהייתה הזדמנות לשנות. התפקדו והירתמו לבניית בית העבודה הסוציאל-דמוקרטי. יחד נעז וננצח.

הכותב הוא יו"ר גאון אחזקות