צילומי "חטופים" האמריקנית: ישראל תרוויח רבע מיליון דולר

הצילומים יתקיימו ביפו בפברואר, וישתתפו בהם השחקנית קלייר דיינס, היוצר הווארד גורדון ו-50 אנשי צוות ישראלים ■ קשת, במסגרתה שודרה "חטופים", תשמש כקבלנית משנה בהפקה

הפקת הגירסה האמריקנית של הפורמט הישראלי "חטופים" תכניס לתעשיית הטלוויזיה המקומית כרבע מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי שני ימי הצילום הראשונים, שתוכננו למהלך פברואר בישראל, יצולמו ב-3 לוקיישנים שונים בעיר יפו, בחלקם נעשה שימוש בגירסה הישראלית של התוכנית ששודרה במסגרת שידורי קשת בערוץ 2.

את הגירסה האמריקנית, שנקראת "Homeland" ("מולדת"), מפיקה חברת אולפני 20The Century Fox, ובימי הצילום בישראל תשמש קשת כקבלנית משנה. המפיקה ליאת בנאסולי תוביל את המערך.

ימי הצילום הקרובים צפויים להיות הראשונים בשורה ארוכה של ימי צילום בהמשך העונה האמריקנית, אשר מצטלמת באופן רוחבי.

בהפקה הישראלית ייקחו חלק 50 אנשי צוות מקומיים, בהם צלמים, אנשי סט וקול, וכל הציוד שייעשה בו שימוש שייך לחברות מקומיות. בין היתר, הכוכבת קלייר דיינס, שתגלם תפקיד ראשי בתוכנית ותצלם אף היא בישראל, תעשה שימוש באנשי הצוות הישראלים בתחום האיפור וההלבשה אשר לקחו חלק גם ב"חטופים".

דיינס ("ארמון של סורגים"), שזכתה השבוע בפרס גלובוס הזהב ובאחרונה זכתה גם באמי, תגלם את החוקרת של החטוף האמריקני שכביכול שב מעיראק בגירסה האמריקנית של הסדרה, מעין דמות מקבילה לזו שגילם גל זייד ב"חטופים".

עם זאת, דמות החוקרת תתפוס מקום מרכזי יותר בעלילה האמריקנית, אשר מרכזה בעיר וושינגטון. העיר יפו אמורה להצטייר בסדרה כרחובות בגדד.

גידי רף, יוצר הסדרה, לוקח חלק משמעותי בהליך הכתיבה. מי שעוד צפוי להשתתף בסדרה הוא מנדי פטנקין, זוכה האמי על משחקו בסדרה "שיקגו הופ".

ל"גלובס" נודע עוד כי במאי הסדרות "דקסטר" ו"עמוק באדמה", מייקל קוסטה, צפוי להיות הבמאי של ימי הצילום בישראל, ובימים אלה נבדקת האפשרות כי הצלם של הסדרה "מד מן" יהיה הצלם ואף הוא יגיע ליפו. בראש צוות ההפקה שיגיע לכאן יעמדו המפיק אלכס גנזה ("24", "הפמליה") והיוצר הווארד גורדון ("24").

תעלה ברשת "שואוטיים"

כבר בשנה הקרובה אמורה לעלות בישראל העונה השנייה של "חטופים" בישראל. הסדרה מדורגת כדרמה השלישית הנצפית מאז ראשית המדידה. ממוצע הצפייה בה לאורך העונה עמד על רייטינג של 25.8%, ונחשפו אליה כ-2.3 מיליון איש.

פרק הסיום של "חטופים" השיג כמעט 27% רייטינג, וממוצע הצפייה שלה היה גבוה ב-54% מממוצע הרצועה בו שודרה.

עוד לפני שידורה בישראל הציג מנכ"ל קשת, אבי ניר, את התוכנית בפני המפיק האמריקני הנודע הווארד גורדון, וזה החליט לרכוש את הפורמט ולהביאו לשידור לארה"ב. גורדון לוקח חלק גם בכתיבה.

אבי ניר ורן תלם, מנהל התוכן של קשת, נחשבים אף הם כמפיקים בפועל של הסדרה האמריקנית והסדרה מיועדת לשידור ברשת הכבלים "שואוטיים".