אורי אומיד מנסה למכור את מולטימטריקס לאסיה פיתוח

בשלב הראשון מעוניינים באסיה פיתוח לרכוש כ-30% ממניות מולטימטריקס, ולקבל בנוסף מספר אופציות להגדלת נתח ההחזקות

אורי אומיד מחפש משקיע, שירכוש את השליטה בחברת מולטימטריקס שלו. זאת כחודש וחצי לאחר שהחליט להיכנס באמצעותה לתחום האנרגיה הירוקה בהשקעה של כ-80 מיליון שקל.

הבוקר עדכנה מולטימטריקס, כי היא מנהלת מגעים ראשונים למכירת השליטה בה לחברת אסיה פיתוח של דני מור ואילון ברוך, ולקבוצת משקיעים נוספת שפרטיה לא פורסמו. בשלב ראשון מעוניינים באסיה פיתוח לרכוש כ-30% ממניות מולטימטריקס, ולקבל בנוסף מספר אופציות להגדלת נתח ההחזקות.

הרכישה מתוכננת להתבצע לפי שווי חברה של 55 מיליון שקל, ונציין כי שוויה של מולטימטריקס הבוקר עמד על כ-45 מיליון שקל. מניות מולטימטריקס ואסיה פיתוח הגיבו בחיוב לעסקה המתגבשת, והתחזקו ב-9.8% ו-7.4% בהתאמה.

מנכ"ל אסיה פיתוח, כפיר זילברמן, אמר היום: "אנחנו מאמינים בפרויקט שאליו מולטימטריקס נכנסת. אם העסקה תצא לפועל כמתוכנן, נוביל אותה יחד עם מספר משקיעים אסטרטגיים ישראלים בתחום. עסקה זו היא חלק מהמהלך של אסיה פיתוח להפוך לחברת החזקות עם פעילות פיננסית, נדל"ן ואנרגיה".

הרכישה מתוכננת להתבצע לפי שווי של 55 מיליון שקל

בשבוע שעבר עדכנה מולטימטריקס, כי המגעים לרכישת פעילות האנרגיה נמשכים, ומועד השלמת העסקה שתוכנן ל-7 בינואר, נדחה בחודש.

את ההחלטה להיכנס לתחום האנרגיה קיבל אומיד לאחר שפעילות החברה הנוכחית, מכירת יחידות נופש באיים הקנריים, נתקלה בקשיים. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיכמה מולטימטריקס עם הפסדים של 18 מיליון שקל, גירעון של 2.6 מיליון שקל בהון העצמי, והערת "עסק חי".

בסוף הרבעון השלישי של 2010 היו בקופתה של מולטימטריקס כ-100 אלף שקל בלבד (בנטרול פיקדונות משועבדים), ומולם עמדו התחייבויות של 64 מיליון שקל, בעיקר לבנקים.

במסגרת העסקה ולטימטריקס מתכננת לרכוש 50% מזכויות פעילות הפקת אנרגיית חשמל באמצעות טורבינות רוח מידי חברת מי גולן, תמורת 38 מיליון שקל, ובנוסף היא תעניק לה הלוואת בעלים בסך של 42 מיליון שקל. מי גולן נמצאת בבעלות ד"ר צהל הראל, ופועלת ברכס עסנייה שבמזרח רמת הגולן.

לאחר הרכישה מתכננים שני השותפים להקים חברה-בת ייעודית בשם "צהל אחזקות", שתרכז את פעילות אנרגיית הרוח, ייזום של חוות רוח נוספות בישראל ובחו"ל, ניתוח מדידות רוח בישראל, והסכם מתן שירות הפעלה והחזקה עם חברת אנרגיית רוח ירוקה.

חוות הרוח הקיימת של מי גולן מייצרת חשמל בהיקף של 6 מגוואט, והחברה-בת עתידה לשדרג אותה להיקף ייצור של 14 מגוואט. כמו כן תחזיק החברה עד 50% בשתי חוות רוח נוספות בהיקף של 400 מגוואט, בשותפות עם חברת AES האמריקנית. דוחות מולטימטריקס כוללים הערכת שווי לחברה החדשה, שנעה בטווח של 113-133 מיליון דולר.

המגעים של מולטימטריקס עם אסיה פיתוח מגיעים לאחר שבחודש שעבר פורסם ב"גלובס", כי החברה של אומיד מנהלת מגעים למכירת השליטה בה מול איסי חכמון, חתנו של יצחק תשובה, השולט בחברה הבורסאית אורעד חי.