חרירי משיב לחיזבאללה: אעמוד בראשות הממשלה הבאה

לאחר פירוק ממשלת לבנון, חרירי משיב אש לחיזבאללה במסיבת עיתונאים ■ במקביל נפרסו בטונאדות סביב משכן ראשות הממשלה מחשש להשתלטות חיזבאללה על המבנה

ראש ממשלת המעבר בלבנון, סעד אל-חרירי, לא מתרגש מניסיון ה"פוטש" של שרי חיזבאללה, בשבוע שעבר. הערב (ה') כינס מסיבת עיתונאים דרמטית בביירות, בה הודיע: אעמוד גם בראשות הממשלה הבאה שתקום במדינה - על אפם וחמתם של חיזבאללה ונסראללה.

חרירי לא התרשם מהתמרון שביצעו, על פי דיווחים, אנשי חיזבאללה ו"אמל" לפני מספר ימים בעיר הבירה.

"אני אעמוד בראש רשימת המפלגה וארכיב את הממשלה", הצהיר הערב חרירי. במקביל למסיבת העיתונאים הדרמטית, שודרו הערב תמונות בכלי התקשורת הלבוניים של פריסת בטונאדות סביב משכן ראשות הממשלה בלבנון, מחשש להשתלטות חיזבאללה על המבנה.

חרירי עצמו מבצע את המהלך, מתוך ידיעה שנשיא סוריה אסד מפחד אף הוא מנפילתה של לבנון לידי זרועות התמנון של איראן.

אסד יסכים למינויו מחדש של חרירי לתפקיד ראש הממשלה, ואפילו לפרסום דוח שיאשים את חיזבאללה בחיסול רפיק אל-חרירי - ולו שחיזבאללה ישתלט על ארץ הארזים. סעד חרירי מודע לכך, ועל כן אינו חושש להתבטא בנחרצות ולהישאר בדרכו.

כזכור, התובע הכללי בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי, דניאל בלמר, הגיש את טיוטת כתב האישום בפרשת החיסול, כך מדווח בסוכנות הידיעות הצרפתית ובכלי תקשורת ערביים. בבית הדין הבינלאומי בהאג ידונו כעת בטיוטה, וצפויים לפרסם את החלטתם בנושא בתוך שישה שבועות לכל היותר.