הנשיא ספד לרעייתו: "תישארי בליבי עד שיעצמו גם עיני"

סוניה פרס הובאה למנוחות: בני משפחה, ראש הממשלה, שרים, שגרירים וחברים ליוו אותה בדרכה האחרונה ■ נפטרה אתמול בגיל 87

כבוד אחרון: בצהרים הובאה למנוחות רעייתו של נשיא המדינה שמעון פרס, שהלכה לעולמה בגיל 87. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת ושגרירים הגיעו גם הם לקחת חלק בהלוויה.

לבקשתה של סוניה פרס, היא לא נקברת בהר הרצל והלוויתה מתקיימת בכפר הנוער בבן שמן. בחלק הראשון של הטקס, יישאו הספדים בני משפחתה וחבריה של סוניה. בין היתר יישאו דברים נשיא המדינה, נכדיה וחתנה. לאחר מכן יצאו בני המשפחה בלבד לקחת חלק בטקס הקבורה.

שמעון פרס ספד לסוניה ואמר: "אני אהבתי אותה ממבט ראשון. זה המזל הגדול ביותר של חיי והאהבה הזאת תיוותר בליבי עד שיעצמו עיני גם כן". עוד אמר: "את רוב עבודתה עשתה בסתר, הלכה לשטוף רצפות למוסדות של ילדים מפגרים או חולים. היא לא רצתה להיות להיות במועצת מנהלים, העדיפה את הריצפה על התקרה".

נכדתה יעל ספדה לה: "זכיתי לסבתא אוהבת דואגת נפלאה וגאה, סבתא עם רוח צעירה. זכינו לסבתא שליוותה אותנו מיום היוולדנו. סבתא שידעה בדיוק מה אנחנו אוהבים. לכולם היית חידה מאוד גדולה אבל בעיני את תמיד היית ברורה". עוד הוסיפה: "את לימדת אותנו להיות אנשים שהולכים בדרך שלהם ולא של אחרים, להיות אנשים עצמאיים".

שמעון פרס על קיברה של סוניה פרס / צילום: רויטרס
 שמעון פרס על קיברה של סוניה פרס / צילום: רויטרס

הנכד מצא את סבתא ללא רוח חיים

בהודעה שיצאה מבית הנשיא נמסר כי המשפחה תשב שבעה בביתה ברח' אופנהיימר 12, רמת אביב, בימים א'-ה' החל מהשעה 10:00 בבוקר, לקבלת מכרים ובני משפחה קרובים. בנוסף, על מנת להקל על המשפחה ובשל סידורי הביטחון הכבדים יקבל נשיא המדינה מנחמים גם במשכן הנשיא בין השעות 16:00-20:00.

אנשי האבטחה הבחינו אתמול בבוקר שסוניה לא הגיעה לאסוף את עיתוני הבוקר מעמדת האבטחה המוצבת מחוץ לביתה כמדי יום. הם יצרו קשר עם בית הנשיא, וזמן קצר לאחר מכן הגיע נכדה אסף לדירה ומצא אותה ללא רוח חיים.

המאבטחים הודיעו מיד גם ליחידה לאבטחת אישים שהזעיקו את מגן דוד אדום. אנשי היחידה לאבטחת אישים הודיעו למנכ"לית בית הנשיא והיא שסיפרה לפרס את הבשורה המרה. נשיא המדינה הגיע לביתה ברמת אביב בפנים חתומות. זמן קצר לאחר מכן הגיעו גם שלושת ילדיהם כדי להיפרד ממנה באופו אישי בפעם האחרונה.