אומ"ץ: לחקור העברת חוק שעשוי לעזור לישראמקו ע"י ח"כ חיים כץ

התנועה הגישה תלונה בעניין לוועדת האתיקה ■ טוענת כי ח"כ כץ, המחזיק מניות בחברת ישראמקו, "נהג לכאורה בניגוד אינטרסים מובהק ובניגוד לתקנון האתיקה של הכנסת"

שבוע אחרי שרשות ניירות ערך סגרה את בדיקתה בפרשת ישראמקו וחיים כץ, תנועת אומ"ץ מגישה היום (א') תלונה נגד ח"כ חיים כץ בגין העברת חוק המסייע לחברת ישראמקו . את מכתב התלונה הגישה אומ"ץ ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ שלי יחימוביץ'.

בפירוט הסיבה לתלונה מסבירים באומ"ץ כי ח"כ כץ פנה לוועדת האתיקה של הכנסת והודיע כי אין לו כוונה להשתתף בדיונים על המלצות ועדת ששינסקי בנושא תמלוגי הגז. "פנייה זו נבעה מכך שבעליה של חברת ישראמקו, קובי מימון, שהינה בעלת זכויות בקידוח תמר, הינו חברו האישי", כותבים באומ"ץ. עוד מוסיפים כי מאוחר יותר התברר כי ח"כ כץ גם מחזיק מניות בחברת ישראמקו.

"ח"כ כץ נהג לכאורה בניגוד אינטרסים מובהק ובניגוד לתקנון האתיקה של הכנסת כאשר דחף בוועדה, שהוא עומד בראשה, והעביר תיקון 44 לחוק ניירות ערך, שקובע כי חברה מסחרית שנקלעת לקשיים מצווה לפרוע את חובותיה למחזיקי אגרות החוב בקרב הציבור ורק אחר כך לבעלי השליטה", כותבים בהודעת התלונה של אומ"ץ.

באומ"ץ מסבירים כי "ח"כ כץ לא סיפר לחברי הוועדה כי יש לו לכאורה אינטרסים אישיים בהצעת חוק זו וכי איפשר לאחד מחברי ראשי חברת ישראמקו להיות נוכח בדיון שנערך בוועדה".

באומ"ץ רואים בחומרה את העניין כיון שהצעת החוק, לטענתם, עשויה לעזור לחברת ישראמקו, שח"כ כץ, כאמור, מחזיק במניותיה. באומ"ץ תובעים לערוך בירור יסודי בוועדת האתיקה של הכנסת ולקבוע האם ח"כ כץ עבר על חוקי האתיקה.

"חקיקה לטובת הכלל"

בעקבות פניית אומ"ץ אומרים בלשכתו של כץ: "אנחנו מזמינים את ראשי אומ"ץ להגיע ולו פעם אחת לדיוני הוועדה וללמוד מקרוב את עבודתה של ועדה בכנסת. אנו מזמינים את אומ"ץ לדפדף בספר החוקים שיצאו מתחת ידיה של הוועדה בראשות ח"כ כץ וללמוד מהי חקיקה לטובת הכלל".

נזכיר כי רק בשבוע שעבר רשות ניירות ערך סגרה את בדיקתה בפרשת ישראמקו וחיים כץ, שהחלה לאחר שעלה חשד לשימוש במידע פנים ביחידות השתתפות של החברה שנעשו על-ידי חבר הכנסת וחשודים נוספים.

הבדיקה הסתיימה לאחר שלא נמצאו כל ממצאים שמאשרים את החשדות. על-פי החשד שלא אומת, כץ ושני בכירים בכדורגל הישראלי ביצעו עבירות הנוגעות לשימוש במידע פנים בישראמקו, וזאת בהתבסס על קשרי עבר שהיו להם עם קובי מימון.