ענף יחסי הציבור צריך איגוד מקצועי

ישיבה על הגדר לא תורמת להעלאת קרנו של הענף. רק עשייה בשטח יכולה לשנות דברים

אירינה שלמור, מהוותיקות והמנוסות בענף יחסי הציבור, התעלמה בדבריה ("גלובס" 16.1) ממספר גורמים מהותיים, תוך שהיא מאשימה את האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות כאחראי לכך ששכר-הטרחה של העוסקים בענף אינו תואם את מעמדם ומעורבותם.

אין איגוד מקצועי לענף יחסי הציבור בארץ העוסק בשכרם של העובדים השכירים וברמת המחירים הנגבים על-ידי בעלי המשרדים. אין לערב מין שאינו במינו.

האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות הינו עמותה, מלכ"ר, שתפקידו לקדם, לעדכן ולהשביח את הרמה המקצועית של העוסקים בענף - ולא לדאוג לרמת השכר שלהם.

כנס ים המלח הינו אחד ממספר מפגשים מקצועיים, הנערכים מידי שנה, במהלכם יכולים הן בעלי המשרדים והן התקציבאים שלהם להיות שותפים להרצאות ולסדנאות בתחומים רלבנטיים ועכשוויים.

כן, כנס ים המלח עסק בנושאים חשובים ורלבנטיים מאוד, בעיקר לאנשי מקצוע שפניהם אל העתיד. הכנס טיפל במגוון ההתפתחויות של העידן הדיגיטלי והשפעתם על מקצוע יחסי הציבור, כולל דיון והפקת לקחים מפעילות ברשתות החברתיות: פייסבוק, YouTube; דיון במגוון השימושים ואמצעי הזהירות הנדרשים וכן דוגמאות לקמפיינים אינטגרטיביים מן העת האחרונה.

מיטב המרצים בתחום זה לקחו חלק בכנס, ואנו רואים בזאת תרומה חשובה לעוסקים בענף יחסי הציבור בישראל - ובעיקר לאותם 150 איש שהגיעו והשתתפו באופן פעיל בכנס.

מעבר להעשרה מקצועית ומעבר לבניית כלים יישומיים ייעודים לענף, כמו, לדוגמה, תוכנית ביטוח לעוסקים בענף יחסי הציבור שנבנתה לאחרונה על-ידינו במשותף עם חברת הביטוח AIG, האיגוד גם מציע ואוכף כללי אתיקה מקצועית, שהרי כל חבר באיגוד מתחייב לשמור על כללי אתיקה ברורים וחד-משמעיים.

בנוסף, האיגוד הינו הגורם היחיד בישראל המנסה לגבש ולהוביל לרישוי המקצוע, על מנת לגרום לכך שהכניסה לשורותיו תהיה למקצוענים אמיתיים בלבד.

אנו עדים כיום לעוסקים מקצועיים בענף, ולא עוד אנשים חסרי הכשרה מקצועית בתחום יחסי הציבור והדוברות.

עדות לזה היא העובדה שלא מעט עיתונאים הפכו והופכים בשנים האחרונות ליועצי תקשורת ויועצים אסטרטגיים, וגם הם דואגים להשתלב בשורות האיגוד, מגיעים למפגשים המקצועיים ולומדים את רזי המקצוע על גווניו השונים. זוהי חובתו של האיגוד, והוא עומד בה בכבוד - כל הזמן.

"ישיבה על הגדר" אינה תורמת להעלאת קרנו ומעמדו של ענף יחסי הציבור. רק מעורבות, פעילות ועשייה בשטח יכולה לשנות דברים, להרחיב את השורות ולגבש את המעמד הראוי לעוסקים בענף יחסי הציבור והדוברות - ובכך גם לתרום למען הדור הצעיר המתפתח בענף חשוב זה.

* הכותבת היא יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.