המשטרה עצרה שני ראשי משפחות פשע - דומרני ושירזי

העבריינים שלום דומרני וריקו שירזי נעצרו יחד עם כמה מאנשיהם ■ בין השאר נבדק חשד כי השניים חברו יחד כדי לפגוע בפרנסואה אבוטבול, שהשתחרר מהכלא לפני מספר שבועות

המשטרה נגד ראשי משפחות הפשע: אנשי היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים (יאחב"ל), בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז תל-אביב, עצרו היום (א') את שני העבריינים שלום דומרני וריקו שירזי, יחד עם אנשים נוספים שפעלו עמם.

החשד: השניים חברו לצורך מטרה משותפת: התנקשות בפרנסואה אבוטבול, שהשתחרר לפני מספר שבועות מהכלא.

שירזי ודומרני, שנחשב לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, נעצרו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע באזור המרכז.

שוטרי היחאב"ל עצרו את דומרני ואנשיו בעקבות מידע מודיעיני שנאסף בשבועות האחרונים. ממידע ראשוני עולה כי ברשותו של אחד מהם נמצא נשק. לאחר החקירה, ובהתאם להתפחויות בה, יוחלט בהמשך אם לבקש את הארכת מעצרם.

דומרני מוגדר כ"יעד מספר אחת של מחוז הדרום" וחשוד בין היתר בתקיפה ובחטיפה. הוא נעצר בתחילת חודש פברואר 2009 בחשד לתקיפה וניסיון חטיפה של אדם נוסף המוכר למשטרה, אבנר הררי.

בית המשפט קבע בעבר כי יש יסוד סביר להאמין כי דומרני וחבורתו הם תוקפי הררי, אך סירב לקבל את עמדת הפרקליטות כי היה ניסיון חטיפה, מאחר שהתקיפה היתה ספונטנית, ועדותו של הררי היתה "מוגזמת".

7 חודשים לאחר מכן נעצר דומרני יחד עם 14 מאנשיו בחשד להלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. במבצע שכונה "רוח סתיו" פשטו 220 שוטרים, חבלנים וכלבים על בתיו של דומרני ואנשיו במושב עוצם, אשקלון, בת-ים וראשון-לציון.

במאי 2009 עצרו שוטרי להב-יאחב"ל את אריה "ריקו" שירזי בחשד לסיוע לרצח ארתור מטייב בחודש אפריל, וכן בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. מטייב נדקר למוות במהלך קטטה באזור התעשייה החדש בנתניה בפסח. הוא נמצא שרוע ומדמם על הרצפה בתחנת דלק, סמוך למבנה בו מתנהלים משחקי הימורים. על-פי הערכת המשטרה, הרקע למעשה הוא מאבקי שליטה על העסקים הלא חוקיים במקום.