ביורוקרטיה משפטית: עיכוב בבחירת "ממונה על התעסוקה"

ועדת האיתור לתפקיד הממונה על התעסוקה במשרד התמ"ת אמורה הייתה להודיע השבוע על בחירתה, אולם היא אפילו לא התכנסה כדי לראיין את המועמדים הסופיים

ועדת האיתור לתפקיד הממונה על התעסוקה במשרד התמ"ת אמורה הייתה להודיע השבוע על בחירתה, אולם בשל ביורוקרטיה משפטית היא אפילו לא התכנסה כדי לראיין את המועמדים הסופיים.

ל"גלובס" נודע כי חברי הוועדה אמורים היו להיפגש באמצע השבוע שעבר כדי לראיין 7 מועמדים מתוך 50 שנבחנו לתפקיד, אולם ברגע האחרון התברר כי מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, לא יכול לקחת חלק בוועדה בשל מגבלה משפטית; כתב המינוי שאישרה הממשלה לוועדה קבע כי נציג האוצר יהיה ראש אגף התקציבים או סגנו בלבד, אולם משום שהשניים לא יכלו להתפנות לדבר, החליטו במשרד התמ"ת שבמקומם יישב בוועדה מנכ"ל האוצר. זמן קצר לפני התכנסותם של החברים הבהירו היועצים המשפטיים כי לא ניתן לבצע חילוף שכזה, אלא אם יגבשו כתב מינוי חדש. כך, כינוסה של הוועדה עלול להתעכב בשבועיים לערך, עד ששמו של חיים שני יופיע במפורש לצד ראש אגף התקציבים כמי שיכול לשבת כחבר בוועדת האיתור.

במשרד התמ"ת מסבירים כי מדובר ב"תקלה טכנית" בלבד, אולם בינתיים עולה החשש כי שר התמ"ת הנכנס, שלום שמחון, יבקש לעכב עוד יותר את עבודתה כדי לוודא שלא מתבצעים מינויים של הרגע האחרון על ידי השר הקודם, בנימין (פואד) בן אליעזר.

תפקיד "הממונה על התעסוקה" הוא תפקיד חדש שעליו המליצה הוועדה לבחינת מדיניות התעסוקה, בראשות המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין.