מחלוקת בין ח"כ כץ לשריג מעכבת המסלקה הפנסיונית

שבוע נותר למועד שבו התחייב יו"ר ועדת העבודה לסיים הדיון, ואולם הסתייגויותיו בענייני עלויות ופיקוח עלולות להאריכו

כשבוע לפני תום החודש והמועד שבו התחייב ח"כ חיים כץ לסיים את הדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת בעניין המסלקה הפנסיונית - עדיין ישנם כמה סעיפים, שבהם אין הסכמה בין האוצר לכץ. כמו כן, להערכת מקורבים לסוגיה, סביר שהדיון במסלקה עד לאישורה וקביעת המתווה החוקי להפעלתה יידחה אל מעבר לתאריך היעד הסופי. עם זאת, בסביבת כץ גורסים כי סוגיית המסלקה הפנסיונית תובא להכרעה עד סוף ינואר, גם אם לא בהכרח תאושר, כשבאוצר מאמינים שכץ יספיק לסיים את הנושא עד סוף ינואר.

מידע ללקוח

הדיון בחקיקת המסלקה נעשה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות לאחר שהוצאה מחוק ההסדרים האחרון. ככל הידוע, האוצר וכץ הגיעו עד כה לשינוי אחד בהצעה המקורית של האוצר, שלפיו החוק יאפשר לספק מידע מהמסלקה גם ללקוח (החוסך) - ולא רק ליועץ פנסיוני או לסוכן פנסיוני, כפי שהציע בתחילה האוצר. ההסכמה בנושא בין כץ לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, עודד שריג, הושגה בימים האחרונים.

בין שאר הסתייגויותיו להצעת האוצר, כץ דורש לקבוע במפורש בחקיקה רשימה סגורה של פעולות שהמסלקה תעשה, ולא להשאיר רשימה פתוחה שתיקבע על ידי האוצר במסגרת חוזרים והוראות שאינן כפופות לאישור הכנסת. כמו כן, ביחס להתנגדותו הראשונית להעברת כספים במסלקה לצד העברת מידע, אפשר ובסביבתו של כץ מתרככים, תוך שיבקשו שפעולות העברת כספים במסלקה יידרשו תיאום עם המסלקה הבין-בנקאית. נושא זה לא סגור עדיין.

יו"ר הוועדה מעוניין לברר גם מהן עלויות ההקמה, ההתקשרות למסלקה והתחזוקה שלה, ולקבוע מי יישא בעלות. כמו כן, כץ דורש להוציא מסמכותו הבלעדית של האוצר את נושא הפיקוח, וקובע כי נדרש פיקוח הכנסת - למשל לעניין קביעת כללי ניגוד עניינים, הפעלת שירותים נוספים ונושאים בעייתיים נוספים.