פרשת גלנט: משרד המשפטים דוחה את הטענות נגד וינשטיין

במשרד המשפטים דוחים את הטענות ביחס להתנהלות היועמ"ש בפרשה וביחס להתנהלות הפרקליטות בהגנתה על המדינה בשתי העתירות שהוגשו לבג"ץ בנושא גלנט והקרקעות

לאחר שמבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, יגבש את מסקנותיו באשר להתנהלותו של האלוף יואב גלנט בפרשת הקרקעות במושב עמיקם, יקבל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החלטה בשאלה אם להמשיך להגן בבג"ץ על החלטת ועדת טירקל לאשר את המינוי של גלנט לרמטכ"ל או לשנות מעמדה זו. מסקנותיו של המבקר בעניין זה אמורות להימסר כבר בימים הקרובים, או בשבוע הבא.

היום (א') יתייצב גלנט לשימוע בפני לינדנשטראוס ויתבקש להשיב לטענות באשר להתנהלותו האישית, כפי שעלו מהחומרים שנאספו במהלך בדיקתו של המבקר.

הליך מינוי לקוי

במשרד המשפטים דוחים את הטענות ביחס להתנהלותו של וינשטיין עצמו בפרשה וביחס להתנהלות הפרקליטות בהגנתה על המדינה בשתי העתירות שהוגשו לבג"ץ בנושא גלנט והקרקעות. בחודש ספטמבר האחרון, כשהיועץ המשפטי לממשלה התבקש לחוות את דעתו באשר למינויו של גלנט, הוא עשה זאת על בסיס כל החומר שהיה קיים עד אז.

על בסיס חומר זה, ואף שווינשטיין ידע כי נותרו שאלות לא פשוטות ללא מענה, קבע וינשטיין כי אין מניעה למנות את גלנט, בכפוף כמובן לאישור ועדת טירקל. היועץ אף העביר את מכלול החומרים הן לוועדת טירקל והן לממשלה.

עם זאת, ברור כי הליך מינויו של גורם בכיר בשירות הציבורי, כמו רמטכ"ל, היתה לקויה.

הליקוי נובע מעצם העובדה שהן למשרד המשפטים כגוף והן לוועדת טירקל אין כלים חקירתיים בידיהם, והם מקבלים את החלטותיהם על בסיס חומרים ומסמכים המועברים אליהם מגופים אחרים.