טבע לא מוותרת על הסרוקל: פנתה לביהמ"ש העליון בלונדון

לאחר שלא הצליחה בארה"ב, טבע תנסה לאתגר את רישום הפטנט האירופי על התרופה נוגדת דיכאון שמיוצרת במקור ע"י אסטרה-זנקה ומכירותיה נאמדות ב-3.8 מיליארד ד' בשנה

חברת טבע לא מתכוונת לוותר כל כך בקלות על השקתה המוקדמת של הגרסה הגנרית שלה לתרופת הבלוקבסטר של אסטרה-זנקה. ה"סנדיי טיימס" הלונדוני דיווח היום (א') כי טבע הגישה תביעה לבית המשפט העליון בלונדון, במטרה לאתגר את רישום הפטנט האירופי על תרופת ה-Seroquel, נוגדת דיכאון המיועדת לסובלים מהפרעה דו-קוטבית ומסכיזופרניה שמיוצרת במקור ע"י חברת אסטרה-זנקה ושמכירותיה נאמדות ב-3.8 מיליארד דולר בשנה.

על פי הדיווח, אסטרה-זנקה תגן על עצמה גם הפעם בביהמ"ש ותטען כי הפטנט תקף ובר אכיפה.

נזכיר כי בסוף ספטמבר 2009 הפסידה טבע בניסיון דומה בארה"ב כאשר בית המשפט הפדראלי לערעורים אישר את תקפות הפטנט של אסטרה-זנקה על תרופת הסרוקל, והמשמעות אז היתה כי טבע לא תוכל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה עד שיפוג הפטנט של אסטרה-זנקה במארס 2012.

ניסיונותיה של טבע לאתגר את הפטנט של אסטרה-זנקה לתרופת הבלוקבאסטר נימשכים כבר זמן רב ועד כה ללא הצלחה יתרה, למרות שב-FDA קיבלה החברה בסוף שנת 2008 אישור מותנה לשיווק התרופה, הרי שבבית המשפט בארה"ב גברו עד כה טיעוני ההגנה של היצרנית המקורית.