משרד האוצר: "העלנו מחירי הדלק מתוך שיקולי איכות הסביבה; נדרשת הכנסה מסוימת ממסים"

(עדכון) - האוצר: "ממשלת ישראל שמה לה למטרה מדיניות מיסים יורדת ליחידים וחברות, אך עלינו לעמוד ביעד הגרעון" ■ "עיקר העלאת המס על הדלק בינואר - בגלל עליית המחירים בעולם" ■ הבוקר: מאות אזרחים יצאו למחאה וגרמו לשיבושי תנועה באיילון וכביש מספר 1

בעקבות המחאה בציבור על העלאת מחירי הדלק, משרד האוצר אמר היום בתגובה, כי "ממשלת ישראל שמה לה למטרה מתווה של מדיניות מיסים יורדת ליחידים וחברות. במסגרת מטרה זו הוקטנו ורווחו מדרגות המס, כמו כן הוחלט על הרחבת תוכנית מס הכנסה שלילי. עם זאת, על מנת לעמוד ביעד הגרעון שנקבע בחקיקה נדרשת הכנסה מסוימת ממיסים".

מהודעת משרד האוצר עולה, כי "במסגרת הכנת התקציב לשנים 2011-2012 נבחנו כלל האפשרויות להגדלת ההכנסה ממיסים. ההחלטה על העלאת המיסים התקבלה תוך שקילת שיקולים רחבים נוספים כגון איכות הסביבה וההשפעות החיצוניות. המס על הדלק (בלו) היה בין המיסים שהועלו מסיבות אלו".

"חשוב לציין כי מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית מוצמדים למדד המחירים לצרכן ולא למחירי הדלק, על כן מדובר בפועל בהעמקת הסבסוד הממשלתי לתחבורה הציבורית וזאת הודות לתועלות הסביבתיות והמשקיות הגלומות בה. כמו כן, העלאת המס על הדלק בינואר 2011 היוותה פחות ממחצית מסך העלייה במחירי הדלק כאשר עיקר העלאה הינה תוצאה של עלייה כללית במחירי הדלקים בעולם".

הבוקר: מאות אזרחים יצאו למחאה נגד עליית מחירי הדלק

המחאה הציבורית נגד מחירי הדלק יוצאת לדרך; על רקע העלייה החדה במחירי הדלק ובעקבות תוצאות המחקר מהן עולה כי בעוד שהמחיר הממוצע לליטר דלק, נכון לחודש דצמבר 2010, עמד ב-15 מדינות מערב אירופה על 1.15 אירו - בארץ נמכרה כמות זהה של דלק תמורת 1.41 אירו. מדובר בהפרש של קרוב ל-25%. יצאה היום (ב') שיירת מחאה של מכוניות במטרה לעכב את התנועה בנתיבי איילון ובכביש ת"א-ירושלים.

מאות אזרחים שזועמים על מחירי הדלק הגבוהים, הובילו את מסע המחאה ואליהם הצטרפו פעילים של ארגוני מורי הנהיגה, המשאיות, המוניות והנכים. שיירת המחאה יצאה בשעה 9:00 מרחבת הסינמה סיטי, ומשם המשיכה בנסיעה איטית לכיוון איילון דרום וכביש מספר 1. כשהגיעו הנהגים לירושלים הם הפגינו מול משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר.