חברי ועדת הכספים דורשים לקיים דיון במסקנות ששינסקי

נציגת ישראל ביתנו, ח"כ פאינה קירשנבאום: "לא יכול להיות שאסרו על קיום דיונים בנושא - ובינתיים דנות בו ועדות אחרות" ■ ח"כ אורון (מרצ): "יש לבחון מה סמכותה של הכנסת בנושא

חברי הכנסת של ישראל ביתנו לא מוותרים על ההתנגדות וחברי הכנסת לא מוותרים על תשומת הלב: חברי ועדת הכספים של הכנסת הודיעו היום כי הם דורשים לקיים דיון במסקנות ועדת ששינסקי במסגרת הוועדה - זאת על אף שאלה כבר אושרו בישיבת הממשלה האחרונה וצפויים להיות מובאים לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה בהקדם לקראת אישורן בשלוש קריאות בכנסת ושילובן בספר החוקים.

כזכור, לאחרונה אסר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, קיום דיונים בנושא - זאת לאחר שהן ועדת הכלכלה של הכנסת והן ועדת הכספים קבעו דיונים מקבילים בסוגייה. שר האוצר שטייניץ פנה לריבלין והתלונן כי ועדות הכנסת מזמינות את כל הגורמים המקצועיים לדיונים כפולים, וריבלין ביקש מיושבי הראש של הוועדות, משה גפני וכרמל שאמה, להקים ועדה משותפת.

ריבלין ציין, כי דיונים כפולים זוהי "מציאות שאיננה מתקבלת על הדעת, וכי אין זה ראוי ששתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש, ויוציאו מתחת ידה של הכנסת שתי החלטות שונות של הכנסת. הדבר אינו יוצר רק כפילות דיונים מיותרת, אלא מהווה סכנה חמורה לביזיון הכנסת", כתב ריבלין לח"כים.

"לא יתכן שהוחלט שלא יתקיימו דיונים בנושא ששינסקי עד הקמת ועדה משותפת וכל פעם מחדש אני שומעת שהתקיים דיון בוועדות אחרות", אמרה היום ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) החברה בוועדה. לדבריה, מדובר בנושא המצוי באופן ברור תחת המנדט של ועדת הכספים.

מנגד, אמר ח"כ חיים אורון (מרצ) כי יש לבחון בהקדם במישור המשפטי את עניין הסמכות של הכנסת לדון במסקנות הוועדה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע כי בכוונתו לפעול בנושא תוך הסכמה עם ראשי הוועדות האחרות.

כאמור, מסקנות ועדת ששינסקי צפויות להגיע לדיון במליאת הכנסת במהלך החודש הבא. המשקיעים בסקטור הגז והנפט נקטו באמצעים רבים בשבוע החולף על מנת לנסות ולסכל את אישור מסקנות הוועדה בממשלה: בין היתר שלחו מאות הודעות דואר אלקטרוני לכתובתו של ראש הממשלה נתניהו, פירסמו מודעות ענק בעיתונים ויצאו בקמפיין חריף כנגד שר האוצר וכן יושב ראש הוועדה.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בחודש שעבר ועסק בחתימת ההסכם בין החברה לישראל לחברת EMG המצרית וכן בטענת המשקיעים כי יש להחריג את תמר ממסקנות ועדת ששינסקי, נכחו נציגים של המשקיעים שהביעו מורת רוח מעמדת האוצר ומהמסקנות המתגבשות של הוועדה.