יש מי שיסביר את טירקל: הסתיימה השביתה במשרד החוץ

ההסתדרות ומשרד האוצר גיבשו הסכם שיעניק לעובדי המשרד תוספות שכר מעבר לתוספת שנקבעה עבור כלל עובדי המגזר הציבורי

בתום חודש ימים של שיבושים, חוזרים היום (ב') עובדי משרד החוץ לעבודה סדירה. זאת בעקבות הסכם שגובש בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, לממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, והנהלת משרד החוץ.

על-פי ההסכם, עובדי המשרד יקבלו תוספת שכר של 4.5% בממוצע מעבר לתוספת של 6.25% אותה קיבלו כלל עובדי המגזר הציבורי. התוספת החדשה תהיה דיפרנציאלית, כך שתיטיב עם בעלי המשכורות הנמוכות במשרד. ההסכם מבטיח עוד "מענק מצוינות" לעובדים מצטיינים בשיעור של 3% מהשכר, וכן הגדלת התשלומים בגין נסיעות עבודה לחו"ל. בנוסף, העובדים יקבלו מענק חד פעמי של 3,000 שקל, זאת לעומת מענק של 2,000 שקל שקיבלו יתר העובדים במגזר הציבורי.

עובדי משרד החוץ מחו על שחיקה ארוכת שנים בשכרם, ועל כך שרבים מהם נאלצים לקבל השלמת הכנסה לשכר מינימום. במסגרת השיבושים שנקטו, נמנעו העובדים מהסדרת ההכנות הדרושות לפני ביקורים של דיפלומטים בארץ ובחו"ל, בין היתר על ידי ניתוק הקשר עם גורמי הביטחון. כך למשל, התבטל ביקורו של נשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב, שהסתפק בביקור אצל המדינות השכנות בלבד.

רק אתמול נמתחה ביקורת על כך שבעקבות עיצומי העובדים לא יהיה מי שיסביר בעולם את מסקנות ועדת טירקל, שבחנה את השתלטות השייטת על המשט הטורקי, במאי 2010. מסקנות הוועדה קבעו כי ההשתלטות נעשתה על פי הכללים הבינלאומיים, ומי שהחל בניסיונות הסברה בעולם היו ארגונים ישראליים בלתי פורמאליים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אמר היום: "אני מברך על ההסכם שהושג. עובדי שירות החוץ, הניצבים בקדמת הבמה הבינלאומית כמיצגיה של מדינת ישראל ועוסקים במלאכה חשובה, זכאים לתנאי שכר ראויים והוגנים. ההסכם בין היתר יוצר תמריצים לעובדים ליציאה למדינות קשות שירות ולמצוינות. מדובר בצעד חשוב ביותר לחיזוק וקידום שירות החוץ במדינת ישראל".