לייבוביץ' ממנה מנכ"ל לבריינסטורם לקראת תחילת הניסויים

ד"ר אדריאן הראל בר מונה לסמנכ"ל התפעול, האחראי למחקר ופיתוח ולמנכ"ל החברה בפועל ■ במארס יחלו ניסויים ראשונים של טיפול בתאי גזע בחולי ניוון שרירים – ALS

לקראת התחלת הניסויים בבני אדם הצפויים במארס, חיים לייבוביץ' ממנה מנכ"ל חדש לבריינסטורם , ד"ר אדריאן הראל. מועצת המנהלים של חברת ברייסטורם תרפיה תאית הנסחרת בניו יורק, הודיעה הבוקר על מינויו של ד"ר אדריאן הראל בר לסמנכ"ל התפעול של החברה והאחראי למחקר ופיתוח ולמנכ"ל החברה בפועל.

בריינסטורם, הנסחרת לפי שווי של 20 מיליון דולר, קיבלה ממשרד הבריאות אישור להתחיל בביצוע ניסויים ראשונים של טיפול תאי הגזע שלה בחולי ניוון שרירים - ALS, הצפוי להתחיל בתוך כחודש בשיתוף הדסה עין-כרם.

אדריאן הראל מונה ביוזמת בעל השליטה בבריינסטורם, חיים לייבוביץ', לאחר ששימש בסדרת תפקידים בתחומי הניהול והייעוץ של חברות פיתוח תרופות. הראל, ד"ר לנוירולוגיה בהשכלתו, כיהן בין היתר כמנכ"ל חברת מדיטור פארמה המפתחת תרופות לטיפול במיגרנות ובלחץ דם נמוך, וכמו כן כיהן כמנכ"ל ספאל פארמה המפתחת תרופה לסרטן. הראל נכנס היום לתפקידו כמנכ"ל בריינסטורם במקומו של רמי אפרתי, שכיהן כמנכ"ל החברה בשלוש השנים האחרונות. הראל מונה על רקע ניסיונו בעבודה מול הרגולציה המורכבת הכרוכה בביצוע ניסויים בבני אדם בישראל ובחו"ל, וכעת יוביל את החברה במעבר שבין מחקריה הפרה-קליניים אל השלב המחקרי המרכזי - ניסויים בבני אדם חולי ALS. לאחר מכן צפויה בריינסטורם לעבור ליישום טיפוליה גם על מחלות ניוון עצביות נוספות, דוגמת פרקינסון, הנטינגטון וטרשת נפוצה.

הטיפול של בריינסטורם מבוסס על השתלה עצמית של תאי גזע בוגרים, במסגרתו נלקחים תאי גזע בוגרים ממוח העצם של החולה עצמו, ולאחר טיפול במעבדה מושתלים בחזרה התאים תוך שהם מכילים אלמנטים של תמיכה בתאי העצב, ועל ידי כך מעכבים, ויתכן שאף יעצרו, את התדרדרות המחלה.

לדברי יו"ר בריינסטורם, פרופ' אבי ישראלי, "חברת בריינסטורם נמצאת לפני התחלת ניסויים בבני אדם ואנו מקווים להמשך התקדמות והצלחה של החברה יחד עם אדריאן הראל. אנו בטוחים כי הכרתו עם הנושאים שבטיפול החברה וניסיונו יועילו להשגת יעדי החברה ואנו מקווים כי נצליח להביא להשגת טיפול מוצלח ב ALS ובמחלות נוספות".