ליגת הכדורסל העשירה ביבשת?

קבוצות הליגה הספרדית בחובות של 50 מיליון אירו; הכי מסובכת: חובנטוד בדאלונה, עם מינוס 15 מיליון אירו

הליגה הספרדית בכדורסל נחשבת לעשירה והאיכותית ביבשת. כל 5 הנציגות ששלחה העונה ליורוליג העפילו לשלב הטופ-16. אבל מבחינה כלכלית, מלבד הנציגות הספרדיות שמשתתפות במפעל האירופי הבכיר - עונת 2010/11 מסמנת את נקודת השפל של הליגה.

לפי פרסומים בספרד, החובות של הקבוצות בליגה הספרדית הבכירה (ACB) נאמדים בכ-50 מיליון אירו. את החוב הגדול ביותר רושמת חובנטוד בדאלונה, שבישיבת בעלי המניות שנערכה בשבוע שעבר דווח על מינוס של 15 מיליון אירו. אסטודיאנטס מדריד שקועה בחובות של 14 מיליון אירו, שהופחתו לאחר הסדר עם הנושים של המועדון ל-9 מיליון. ויאדוליד, הקבוצה המפתיעה העונה בליגה (מקום 3) דיווחה על חובות של 5 מיליון אירו.

הקבוצה האחרונה שנאלצה לשחרר שחקנים כדי לשרוד היא פואנלברדה, שמכרה את השחקן המצטיין שלה ושל הליגה העונה, אסטבן בטיסטה, עבור 850 אלף אירו לקאחה לבוראל. נשיא פואנלברדה, חוסה קווינטנה, אמר לרויטרס כי "העובדה שאין לנו ספונסר מחייבת אותנו למכור שחקנים, כי בלי הכסף הזה לא נוכל לסיים את העונה". מלבד הנציגות הספרדיות ביורוליג, כמעט כל הקבוצות בספרד מאחרות בתשלום המשכורות לשחקנים והמאמנים, למרות שהעונה בקושי במחציתה.

18 הקבוצות בספרד מעמידות העונה תקציב כולל של 160 מיליון אירו - ממוצע של 8.9 מיליון אירו לקבוצה. מתוך הסכום הזה, התקציב הכולל של ריאל מדריד וברצלונה עומד על קרוב ל-50 מיליון אירו. עם זאת, שתי הגדולות של ספרד נהנות מהתמיכה של מועדון הכדורגל, שמממן עבורן כ-80% מהתקציב.