הערכות: השר כחלון יבקש לוותר על תיק התקשורת

שר התקשורת, שנכנס היום באופן רשמי לתפקיד שר הרווחה, יבקש להתמקד במשרדו החדש ■ אמר היום לשר היוצא הרצוג: "אראה הישג אישי בעבודה אם אצליח להגיע לרמתך"

שר התקשורת, משה כחלון, שנכנס היום (ב') באופן רשמי גם לתפקיד שר הרווחה למשך שלושה חודשים, יבקש להחזיק בתיק הרווחה באופן קבוע ולעזוב את משרד התקשורת לאחר שיסיים כמה פרויקטים גדולים - כך על פי הערכות מפי גורמים במערכת הרווחה ובמערכת הפוליטית.

"כחלון מאוד מחובר לתחום החברתי וזו האג'נדה שלו. הוא היה חברתי גם במשרד התקשורת, והוא רואה במשרד הרווחה משרד גדול יותר שיכול להציע לו הרבה ולמצב אותו מבחינה פוליטית", הסביר אחד הגורמים.

בסביבתו של כחלון העדיפו שלא לומר במפורש לאן פניו מועדות בעוד שלושה חודשים, אולם בטקס חילופי השרים שהתקיים היום במשרד הרווחה, כחלון לא אמר מילה על כך שהוא מגיע לתפקיד זמני. לשר היוצא יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כחלון: "אראה הישג אישי בעבודה כשר רווחה אם אצליח להגיע לרמתך. באופן אישי חשובה לי שמירה על כבוד האדם. אנחנו עוסקים באוכלוסיות שהחיים לא האירו להן פנים. חשוב לי שהאנשים האלה יקבלו מה שמגיע להם ובכבוד. צריך לזכור - לא מדובר בשחקני קולנוע או אנשי עסקים שמבקשים עזרה וסיוע. מדובר באנשים שמדברים מדם ליבם. אעשה הכול כדי שהם לא יסבלו".

כחלון, צריך לומר, לא מבזבז זמן. כבר ביום חמישי האחרון הוא נפגש עם יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, כדי לשמוע על מצוקת העובדים הסוציאליים ועל ההתקדמות במו"מ מול משרד האוצר על תנאי העסקתם. "בפניך ניצבות מטרות נכבדות וחשובות, ואני בטוח שהשקפת העולם הנכונה שלך, שבמרכזה טובת האזרח, היא זו שעומדת לנגד עיניך גם היום", אמר הרצוג לכחלון. "עשית זאת בעולם התקשורת, ואני בטוח כי תעשה זאת גם בעולם הרווחה", הוסיף. נציין כי למרות רצונו של כחלון, הדבר כולו תלוי ברצונו של רה"מ ובתוכניותיו.

על פי הערכות, טרם עזיבתו האפשרית את משרד התקשורת, יבקש כחלון לסיים כאמור שני פרויקטים גדולים: פרסום מכרז להכנסת שני מפעילים סלולריים נוספים וסיום המכרז לבחירת משקיע למיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל.