האחים טאובר יקבלו 67 מיליון שקל ממכירת מדטכניקה

ישראל טאובר, מנכ"ל חברת שיווק הציוד הרפואי, ואחיו רם, כבר מכרו חלק ממניותיהם לקרן פימי ב-2003, וכעת הם נפרדים מיתרת המניות לטובת אילקס מדיקל

ישראל טאובר, מנכ"ל חברת שיווק ציוד הרפואי מדטכניקה , הודיע כי יממש את האופציה שניתנה לו, למכור את החזקותיו בחברה (14% מההון, בחלקים שווים עם אחיו רם) לאילקס מדיקל , במסגרת העסקה להעברת השליטה בה. אילקס הודיעה בשבוע שעבר על עסקה לרכישת 39% ממניות מדטכניקה מידי חברת ההשקעות עילדב, בעסקה המשקפת שווי של 475 מיליון שקל למדטכניקה.

תמורת מניותיהם יקבלו האחים טאובר, הנמנים על משפחות המייסדים במדטכניקה, כ-67 מיליון שקל. סכום זה מתווסף לסכומים נוספים שהשניים גרפו לאורך השנים במדטכניקה, ובסה"כ יותר מ-100 מיליון שקל מאז 2003 (כולל דיבידנדים בהיקף של 21 מיליון שקל, שהעניקה החברה לטאובר מאז שעילדב רכשה את השליטה במדטכניקה לפני כשלוש שנים).

בשנת 2003 מימשו האחים טאובר - לצד מייסד נוסף, הלל סטרינסקי - חבילת מניות מדטכניקה במסגרת העסקה, שבה נכנסה קרן פימי להשקעה במדטכניקה. בסה"כ נמכרו בעסקה 18% ממניות מדטכניקה ב-31 מיליון שקל (לפי שווי חברה של 172 מיליון שקל). ככל הנראה חלקם של האחים טאובר היה כמחצית מן המכירה, כלומר כ-15.5 מיליון שקל. כאשר מכרו קרן פימי ומשפחת סטרינסקי את כל מניותיהן בחברה לעילדב, לפי שווי חברה של 377 מיליון שקל, העדיפו האחים טאובר להישאר מחוץ לעסקה.

צפוי להמשיך לכהן כמנכ"ל

העסקה הנוכחית מתבצעת כאמור במסגרת אופציה שקיבל טאובר להצטרף לכל עסקת מכירה של עילדב בחברה. העובדה כי טאובר החליט לממש את מניות מדטכניקה שברשותו מפתיעה, שכן מדובר במפעל חיים. עם זאת, ההערכות הן כי גם לאחר שימכור את מניותיו, טאובר צפוי להמשיך לכהן כמנכ"ל מדטכניקה ושכרו ישודרג.

נראה כי הסיבות למכירת המניות נעוצות במחיר האטרקטיבי, ובהנחה כי אילקס, כמשקיעה אסטרטגית, עשויה להחזיק במדטכניקה זמן ארוך, כלומר לא תהיה אופציה נוספת לעסקה דומה בתקופה הקרובה. ישראל טאובר אינו נוהג לשוחח עם התקשורת, וביקש שלא להגיב לידיעה.

מכירת מניותיו של טאובר בחברה מעניקה לאילקס החזקות שליטה (53.1%), ולכן עשויה להקל במיזוג (פיננסי או תפעולי) של שתי החברות. לחברה המאוחדת אילקס-מדטכניקה יהיה מחזור של קרוב לחצי מיליארד שקל, והיא תהיה גורם משמעותי מאוד בשוק המכשור הרפואי בישראל (אם כי לא מונופול, שכן החברות עוסקות בתת-תחומים שונים).

מדטכניקה הוקמה בשנת 1958. טאובר, בן ה-62, הצטרף לחברה לפני 35 שנה, כאשר נוהלה על ידי דודו. מזה 25 שנה הוא משמש כמנכ"ל החברה. טאובר נחשב לאחראי העיקרי לפיתוח החברה מפעילות שיווק קטנה לאחת מחברות שיווק הציוד הרפואי המובילות בישראל, אם לא המובילה שבהן.

ממוקד מטרה

טאובר נחשב לאיש מכירות ממוקד מטרה, מקצועי והגון. מקורביו מספרים כי מדובר באדם חריף מאוד, אך מצניע לכת, אשר אינו מתחכך עם הברנז'ה העסקית בישראל, ואינו מרבה בהוצאות על תענוגות (תענוג אחד שהוא כן מרשה לעצמו, הוא צפייה במשחקיה של קבוצתו האהודה, מנצ'סטר יונייטד, כשהוא שוהה באירופה). טאובר מתגורר במושב היוקרתי בני ציון, והונו מוערך בעשרות רבות של מיליוני דולרים.

אבי קליינר, מנכ"ל עילדב השקעות מסר היום: "אנו מברכים את ישראל על החלטתו, וחושבים שלאחר 35 שנות פעילות מאומצת בחברה, מגיע לו ליהנות מפרי עמלו. אנו בטוחים שהשילוב בין אילקס לישראל טאובר יניב בעתיד תוצאות חיוביות עבור מדטכניקה".