קרן השקעות אמריקנית לקראת רכישת סינטק מדיה

התמורה המסתמנת - 110 מיליון דולר ■ קרדן שמוכרת 16.6% ממניות החברה, השקיעה בה לראשונה לפי שווי של 13 מיליון דולר

קרן השקעות אמריקנית עומדת לקראת רכישת השליטה בחברת התוכנה הישראלית סינטק מדיה תמורת 110 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". היום הודיעה קרדן N.V של יוסף גרינפלד ואבנר שנור, כי חתמה באמצעות קרדן תקשורת, על הסכם למכירת מניותיה בסינטק מדיה לקרן ההשקעות האמריקנית.

סינטק מדיה עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק הטמעה ותמיכה בפיתרון תוכנה כולל לניהול פעילות היום-יום של רשתות טלוויזיה גדולות, ובין לקוחותיה נמנות רשתות הטלוויזיה NBC, BBC, ABC. בראש החברה עומד אמוץ ירדן.

בנוסף לקרדן נמנים בין מחזיקי המניות של סינטק מדיה גם קרן שמרוק, וולדן ישראל, סקויה קפיטל, Ascend Technology Ventures וקבוצת פישמן. על פי ההערכות, יתר בעלי המניות בסינטק מדיה יצטרפו לקרדן במכירה. השלמת העסקה מותנית בתנאים מתלים לרבות אישורים רגולטוריים.

קרדן דיווחה כי היא מוכרת 16.6% ממניות סינטק מדיה תמורת כ-19 מיליון דולר, מחיר המשקף כאמור שווי של כ-110 מיליון דולר לחברה הנמכרת, לעומת שווי חברה של כ-13 מיליון דולר, לפיו השקיעה בה קרדן לראשונה (בסך הכול השקיעה קרדן בסינטק מדיה כ-6.3 מיליון דולר, בין השנים 2003 ו-2006).

מימושים של 1.8 מיליארד שקל

רווח ההון שתזקוף קרדן מהמכירה הנוכחית צפוי להסתכם בכ-9 מיליון שקל, וזאת לאחר שלאורך השנים היא כבר רשמה רווחי הון נאים מהשבחת ההשקעה בסינטק מדיה .

המימוש הנוכחי מצטרף לעסקה נוספת שביצעה קרדן בתחום התקשורת לפני מספר חודשים. אז מכרה קרדן את החזקותיה בחברת ציוד התקשורת טלדטה תמורת 50 מיליון דולר, מהלך ממנו רשמה רווח נקי של 44 מיליון שקל.

קרדן תקשורת פעילה בשלושה תחומים מרכזיים: מדיה, תוכנה ותקשורת, והיא מחזיקה כיום ב-14 חברות, עם שווי נכסים כולל של כ-100 מיליון דולר. בקרדן ציינו היום כי זרוע התקשורת של הקבוצה ממשיכה לחפש הזדמנויות השקעה בחברות בצמיחה בתחומי המדיה, התוכנה והתקשורת, המחפשות לגייס כסף כדי להמשיך להתפתח ולהגדיל את נפח השוק שלהן.

בשבוע שעבר ביצעה קרדן N.V מכירת של 16% ממניות GTC פולין - זרוע הנדל"ן שלה במזרח אירופה - תמורת כ-930 מיליון שקל. מימוש זה צפוי להניב לקרדן רווח של כ-100 מיליון שקל (כ-20 מיליון אירו).

בסך הכול, מאז חודש יוני האחרון ביצעה קבוצת קרדן מימושים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל. בנוסף למניות GTC פולין, שני המימושים העיקריים שביצעה קרדן היו בתחום הפיננסים: מכירת 16% ממניות בנק Sovcom הרוסי, שהניבה לה רווח של כ-48 מיליון אירו, ומכירת החזקות בזרוע פעילות הביטוח והפנסיה שניהלה במדינות מזרח ומרכז אירופה, TBIH, שממנה רשמה רווח של כ-24 מיליון אירו.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"