חשד: אחד ממדליפי המסמכים לאל-ג'זירה הוא תושב חיפה

מקור בכיר ברשות הפלסטינית מפנה אצבע מאשימה לעבר משרדו של סעאב עריקאת ■ סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת כי המדליפים הם שני עובדים במשרדו של עריקאת

מקור בכיר ברשות הפלסטינית מפנה אצבע מאשימה על סדרת ההדלפות של מאות מסמכים שמתעדים את המשא-ומתן שהרשות קיימה מול ישראל לעבר משרדו של סעאב עריקאת, האחראי על המשא ומתן הפלסטיני.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי לא עריקאת הוא זה שהדליף את הפרטים, אלא שני אנשים שעבדו בעבר במשרדו של ראש צוות המשא ומתן של הפת"ח. המקור שולל מעורבות של עזמי בשארה או מקורביו בהדלפות.

המקור אמר כי שני האנשים, קליינן סווישר וזייאד קלות, שעבדו בעבר במשרדו של עריקאת, הדליפו את המסמכים לאל ג'זירה. סווישר עבד בעברו בחברה אמריקנית גדולה ואחר כך היה אחד מאנשי הצוות של משרד החוץ האמריקני, עד שעזב את המשרד והחל לעבוד ברשת אל ג'זירה באנגלית.

המדליף הנוסף, זיאד קלות, בעל אזרחות פלסטינית וצרפתית, הוא תושב חיפה שעבד עבור עריאקת - עד לפני שישה חודשים. כיום קלות עובד עבור אנשי הממשל של נסיכות קטאר. עריקאת סירב להגיב להאשמות.

אחרי הפרסום בסוכנות מען, אמר עריקאת לטלוויזיה הפלסטינית שאמנם נגנבו מסמכים ששמר במשרדו, מסמכים הנוגעים למשא-ומתן. עריקאת אמר לרדיו הפלסטיני כי הוא מתכוון לתבוע את אל ג'זירה על ההדלפות.