מניית היום: קיבלה אישור FDA ומזנקת במחזור ענק

מזור מדווחת על קבלת אישור ה-FDA לשיווק שתלי קיבוע עמוד השדרה של החברה בארצות הברית ■ בכוונת מזור להשיק מסחרית את השתלים בחציון השני של 2011

חברת מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, מרחיבה את סל המוצרים: מזור מדווחת על קבלת אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA המתיר את שיווק שתלי קיבוע עמוד השדרה שפיתחה מזור, מסוג Emerald (לשעבר טופז) בארצות הברית. בכוונת מזור להשיק מסחרית את שתלי ה- Emerald בחציון השני של 2011.

בעקבות ההודעה מזנקת מניית מזור במחזור גבוה במהלך המסחר בתל-אביב. שווי שוק החברה עומד על כ-205 מיליון שקל.

בחברה מציינים כי שתל ה- Emerald יתאים לקיבוע חוליות באמצעות המערכת הרובוטית של מזור, ה-SpineAssist, בפרוצדורות טיפוליות רבות. בכך עשוי ה-Emerald להגדיל את הכנסות החברה מפרוצדורות כירורגיות בהן משתמשים ברובוט של החברה. שתלי ה- Emerald תוכננו באופן שמאפשר את החדרתם אל גוף החולה בגישה זעיר פולשנית בסיועו של הרובוט של מזור ופיתוחם מהווה חלק מאסטרטגיית פיתוח המוצרים של מזור השואפת להרחיב את סל הפתרונות המוצעים לניתוחי עמוד השדרה באמצעות ההנחיה הרובוטית המדויקת של ה-SpineAssist .

לפרוצדורה הכירורגית שבה ישולבו שתלי ה- Emerald, קיים כבר קוד שיפוי ביטוחי שנע בטווח 6,000-8,000 דולר לכל ניתוח בעבור השתלים בלבד. סכום זה צפוי להיגבות בנוסף לתקבולים שנגבים כבר היום עבור השימוש בערכות המתכלות של מזור בכל ניתוח בו נעשה שימוש ברובוט של החברה.

שתלי ה-Emerald עברו את מסכת הבדיקות הביו-מכאניות והבדיקות הנדרשות לצורך הוכחת העמידה בדרישות התקנים האמריקאים ותוצאות הבדיקות הוכיחו שהשתל עומד בכל דרישות התקן. השתל אף הוצג עד היום בפני קבוצות רופאים שונות באירופה ובארה"ב וקיבל את תמיכתם.

מנכ"ל מזור רובוטיקה, אורי הדומי, מציין כי "אנו בטוחים שהשתל החדש של מזור יאפשר לחברה לחזק עוד יותר את מעמדה העסקי והטכנולוגי בשוק ניתוחי הגב העולמי. פיתוח ה- Emerald הוא בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת סל המוצרים של מזור במוצרי ערך מוסף המונחים ומושתלים תוך שימוש ברובוט של החברה. יתרונם של השתלים החדשים הוא בכך שהם מיועדים להשתלה זעירת פולשנות המתאפשרת בזכות ההכוונה המדויקת של הרובוט והם יעבדו בסינרגיה טכנולוגית, עסקית ושיווקית מלאה למכירת המערכות הרובוטיות שלנו".

מזור נוסדה ב-2001 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים לתמיכה בפרוצדורות כירורגיות בתחום האורטופדיה והנוירוכירורגיה. מוצר הדגל של החברה הוא ה SpineAssist , רובוט המסייע לניתוחי גב,המאושר רגולטורית באירופה ובארה"ב. בין בעלי המניות הבולטים של מזור נמנים קרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון, ומגדל אחזקות.