אברהם טל יזכה בפרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה בטקס פרסי אקו"ם

אחרי הבחירה בצביקה פיק ובחווה אלברשטיין כזוכים בפרסי מפעל חיים על תרומתם למוזיקה הקלה בישראל בטקס פרסי אקו"ם הקרוב, המיועד להתקיים ב 28 בפברואר בבית ציוני אמריקה בת"א, מתפרסמת היום רשימת הזוכים המלאה בתחום המוזיקה הקלה

אחרי הבחירה בצביקה פיק ובחווה אלברשטיין כזוכים בפרסי מפעל חיים על תרומתם למוזיקה הקלה בישראל בטקס פרסי אקו"ם הקרוב, המיועד להתקיים ב 28 בפברואר בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, מתפרסמת היום (ג') רשימת הזוכים המלאה בתחום המוזיקה הקלה.

השנה, לראשונה, יפוצל טקס פרסי אקו"ם לשני טקסים נפרדים. הראשון, בו יוענקו פרסים בתחומי המוזיקה הקונצרטנטית והספרות, יתקיים ב 26 בחודש והשני, בו יוענקו פרסי המוזיקה הקלה, יתקיים כאמור חודש מאוחר יותר.

בוועדת השיפוט ישבו המוזיקאים-מבצעים עופר מאירי, חיים אוליאל ודניאל סלומון, הזמר יואב יצחק וגל אוחובסקי.

יהודה פוליקר יזכה בפרס הישג השנה למלחין על שם מרדכי זעירא, בעקבות אלבומו האחרון והמצליח "אהבה על תנאי", ובמענק של 10,000 שקל. מעניין יהיה לגלות האם הזמר, שאינו מרבה לפקוד אירועים פומביים, יגיע לטקס לקבל אישית את הפרס.

בנימוקי ועדת השיפוט נאמר בין השאר: "פוליקר היה מאז ומעולם אחד המלחינים הטובים ברוק הישראלי, ובשנה האחרונה ניתן היה לחוש שהוא מגיע לשיאים חדשים". פרס מרדכי זעירא למחבר השנה לתמלילן המצטיין יוענק ליוסי גיספן, מבכירי הכותבים בז'אנר הים תיכוני, החתום השנה בין השאר על הלהיטים "ערב טוב לך" של ליאור נרקיס ו"מי שמאמין" של אייל גולן. גם גיספן יזכה במענק בסך 10,000 שקל.

בנימוקי הוועדה נאמר: "גיספן שוזר טקסטים נכונים המתאימים יפה למנגינות ולרוח של הפופ הים תיכוני החדש". אמיר דדון יזכה בפרס על שם עוזי חיטמן לתגלית השנה, בעקבות אלבום הבכורה שהוציא השנה והתפקיד המרשים שגילם במחזמר "לילה לא שקט" בתיאטרון הקאמרי על פי שיריו של שלמה ארצי. אלה סימנו אותו, לדברי וועדת השיפוט, כ:"קול גברי בוטח היכול לצמוח ולהפוך אמן מרכזי ומשפיע". דדון יקבל מענק בסך 10,000 שקל.

פרס מרדכי זעירא למעבד השנה יחולק בין סאבו וקותי (רונן סבו ואופיר יקותיאל), על הפקת אלבום הסולו האחרון של קרולינה אברץ מ"הבנות נחמה". בנימוקי הוועדה צוין כי השניים "מביאים ליצירתם אוזן פתוחה לצלילים חדשים מהעולם, יצירתיות שאינה מתפשרת על דבר, הבנה עמוקה במוזיקה הישראלית לתולדותיה ושימוש נבון בצבעים וצלילים מקומיים". גם הם יזכו במענק בסך 10,000 שקל.

אברהם טל, לשעבר סולן להקת "שוטי הנבואה", יזכה בפרס על-שם משה וילנסקי לשיר השנה במוזיקה הישראלית על "אורות" מתוך אלבום הסולו השני והמצליח שלו שיצא השנה. בנימוקי הוועדה תואר טל: "זמר שיש לו קול חזק ומיוחד במינו, ובשיריו יש אלמנטים אתניים אך גם בסיס פופ יציב והם בדיוק מסוג השירים שכיף לשמוע ולהתרגש מהם".

טל יקבל מענק בסך 15,000 שקל. משה לאופר, מהיוצרים הפוריים בעשרים השנים האחרונות בתחום המוזיקה החסידית-מסורתית בארץ ככותב, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקלי, יקבל את פרס אקו"ם על הישגיו בתחום המוזיקה החסידית ומענק בסך 15,000 שקל.

המלחין והמשורר אהרון עמרם ("גלבי" שהתפרסם בכל העולם בביצועה של עפרה חזה ז"ל) יקבל פרס הוקרה בסך 10,000 שקל על תרומתו רבת השנים לשימור וטיפוח המורשת המוזיקלית של יהדות תימן. דתיה בן דור תקבל פרס הוקרה בסך 13,000 שקל על פועלה פורץ הדרך בתחום היצירה המוזיקלית לילדים.

פרס משותף בסך 20,000 שקל מטעם אקו"ם והפדרציה לתקליטים יוענק לבני משפחתו של המפיק המנוח עמירם הר אבן, על תרומתו רבת השנים למוזיקה הישראלית והפקת עשרות אלבומים רבי מכר ופורצי דרך לאמנים מובילים. יונתן רזאל יזכה בפרס עידוד היצירה למלחין על שם אמיתי נאמן, ומענק של 13,000 שקל.

דן תורן יקבל אף הוא 13,000 שקל ופרס עידוד היצירה למחבר. פרס חיצוני על שם אהרון גפן להפקת אלבום עצמאי, בסך 20,000 שקל, יוענק לזמר-יוצר נועם גינגולד שהוציא השנה אלבום רוק-פופ שהוקלט באולפן ביתי.

כמו כן יקבל נציג חברת מן גרופ בע"מ בארץ פרס לשיר הלועזי המושמע ביותר בתחנות הרדיו בשנה החולפת: "Tik Tok" של הזמרת קיישה. את טקס פרסי אקו"ם ינחה, כמדי שנה, אורי גוטליב. דורון מדלי יביים וטל פורר מנהל מוזיקלי.