מנוע החיפוש זאפ מתרחב: מציע השוואת טיסות וחבילות נופש

הגולשים יוכלו להשוות מחירים בין שורה של סוכנויות נסיעות, לצד מחירים של השכרת רכב

מנוע השוואת המחירים זאפ (zap.co.il) מקבוצת דפי זהב נכנס היום (ג') לתחום התיירות ומשיק מנוע השוואת מחירים של טיסות סדירות, טיסות שכר, חבילות נופש, חופשות סקי והשכרת רכב. בשלב זה לא ניתן לחפש/להזמין בתי-מלון בלבד.

הגולש מגדיר יעד מבוקש, טיסה או חבילה הכוללת בית-מלון, תאריכים ותקציב, ומקבל תוצאות מהסוכנויות המקוונות שבאמצעותן ניתן לבצע את ההזמנה. המחיר המוצג בתוצאות החיפוש הוא "השורה התחתונה", כולל עמלות והיטלים.

חשוב להדגיש כי הגולשים מקבלים תמונת מצב שמשקפת את רק את המחירים בסכונויות המשתפות פעולה עם זאפ, בהן דיזנהויז, צבר, אשת טורס, סיגנל טורס ו-747.

בנוסף, מידע הכולל מחירי טיסות וזמינות מועבר לזאפ ישירות ממערכות הזמנה גלובליות - מחירים אלה לא גלויים לצרכן במערכת, אולם לפי זאפ, מידע זה מאפשר להוזיל את מחירי הסוכנים, ובכך עשוי להיות מצב שבו הצעת הסוכנים שתעלה בחיפוש זאפ תהיה זולה מזו המוצעת באתר הבית של הסוכנים.

בזאפ מתכננים בקרוב להוסיף גם חוות-דעת גולשים, שיוסיפו ממד לסינון התוצאות ויאפשרו לדרג את הסוכנים ואת בתי-במלון בנפרד, וכן להשיק מנוע השוואת מחירים לתחום תיירות הפנים.

"היקף ענף התיירות בזירה האינטרנטית בישראל עומד על 1.5 מיליארד שקל", מעריך מנכ"ל זאפ, איתן זינגר. לדבריו, כניסת זאפ לענף תגדיל את היקף הענף ב-10% בתוך שנה וב-40% בתוך שנתיים.

כניסת זאפ לענף אינה מקרית. זאפ, שנהנה בעבר משליטה כמעט בלעדית בשוק השוואת המחירים בישראל, מתחרה בשנה האחרונה עם השחקן החדש מבית קבוצת יד2 - Kama, שמציע אף הוא שירות השוואת מחירים באינטרנט.

כך, המהלך האחרון הוא תגובה לצעד האחרון של Kama, שהשיק לפני כחודש מנוע חיפוש בתחום התיירות, באמצעות שיתוף-פעולה עם אתר טראווליסט (travelist), שהיה בעבר בשיתוף-פעולה עם זאפ.

בצל התחרות החדשה, זאפ נקט במספר צעדים בחודשים האחרונים, במטרה ליעל את השירות שהוא מציע לגולשים ולשמור על המובילות.

כך, זאפ חתם לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם PayPal, במטרה לאפשר לגולשים לבצע רכישות מאובטחות, השיק מנוע חיפוש ייעודי לקהל הנשי (בשיתוף עם אתר סלונה), ואף משתף פעולה עם אתר הלוחות winwin מקבוצת ynet.

לדברי זאפ, באתר מופיעים למעלה מ-1,000 חנויות ו-1.6 מיליון גולשים שונים בחודש.

על-פי גוגל טרנדס, בזאפ מבקרים כ-190 אלף גולשים שונים ביום, בעוד שב-Kama מבקרים מדי יום כ-50 אלף גולשים שונים.