מבקר המדינה העביר ליועמ"ש את ממצאיו בפרשת גלנט

(עדכון) - לינדנשטראוס סיים את בדיקתו בפרשת הקרקעות של האלוף יואב גלנט במושב עמיקם ■ כעת אמור וינשטיין להכריע האם להגן בפני בג"ץ על ההחלטה לאפשר את מינוי גלנט לרמטכ"ל

הסתיימה בדיקת המבקר בפרשת גלנט: מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שלח ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את ממצאי בדיקתו בפרשת הקרקעות של האלוף יואב גלנט במושב עמיקם - כך הודיע הערב (ד') משרד מבקר המדינה.

בתוך כך הועברו גם כל חומרי הבדיקה של המבקר ליועץ המשפטי לממשלה, אשר אמור להכריע האם הוא מגן על ההחלטה לאפשר את מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל בפני בג"ץ.

הבדיקה, כזכור, נפתחה בעקבות פנייתו של השר מיכאל איתן, מה-28.10.2010, למשרד מבקר המדינה בנושא זה. תלונה זו התווספה לתלונות נוספות שהגיעו למשרד המבקר בעניין.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "עקב הדיון בבג"ץ בעניין מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, פנה משרדנו לפרקליטות המדינה כדי להביא לידיעתה שנאסף אצלנו חומר במסגרת בדיקת הנושא.

"ב-16.1.11 העברנו למנהלת מחלקת הבג"צים לבקשתה מסמך ראשוני שמרכז את תמצית הממצאים עד לאותו מועד. בעקבות זאת למחרת, 17.1.11, פנה היועץ המשפטי לממשלה למבקר המדינה וביקש ממנו לגבות את עדותו של אלוף גלנט בכתב ובעל-פה ולהביא את חומרי הבדיקה של גלנט להמשך טיפולו בפרשה.

"על-פי נהלי העבודה במשרד המבקר, לאחר שהגיעה תגובתו בכתב של האלוף יואב גלנט לממצאים שנאספו אצלנו, הגיע האלוף גלנט ביום ראשון, 23.1.11, לשימוע בלשכת מבקר המדינה בירושלים, מלווה בשני פרקליטים. תהליך השימוע תרם להבהרת הנושא.

"במהלך ביצוע הבדיקה נפגשו עובדי המשרד עם כ-30 איש שיש להם נגיעה ישירה ועקיפה לנושא, ונאספו אלפי מסמכים (יותר מ-15 קלסרים). משרד מבקר המדינה בדק את הנושא במהירות שיא - כ-5 שבועות".