תקדים: הסדר טיעון האוסר על מורשע לסחור בני"ע עבור עצמו

תמיר פייגנבוים הורשע בניהול תיקים ללא רישיון ■ במסגרת הסדר הטיעון, בנוסף למאסר ע"ת ו-15 אלף שקל קנס, נאסר עליו לסחור בני"ע במשך שנה - לא רק עבור אחרים אלא גם עבור עצמו

‎‎לראשונה אישר השבוע בית המשפט השלום בתל-אביב באופן תקדימי הסדר טיעון בעניינו של מנהל תיקי השקעות שהורשע בניהול תיקים ללא רישיון, בה נאסר עליו בין השאר לסחור בניירות ערך במשך שנה - לא רק עבור אחרים אלא גם עבור עצמו.

תמיר פייגנבוים עסק בניהול תיקי השקעות עבור 13 לקוחות בחברת פינוטק טריידינג, במסגרתם ביצע עסקאות רבות בחוזים עתידיים. הוא הורשע לאחר שהודה כי פעל בחשבונותיהם של הלקוחות לפי שיקול-דעתו הבלעדי, ללא שהיה לו רישיון לעסוק בכך.

במסגרת הסדר הטיעון הוחלט, מלבד איסור העיסוק, לגזור על פייגנבוים עונש מאסר על-תנאי של 7 חודשים, בתנאי שלא יעבור עבירה דומה ב-3 השנים הבאות, וקנס כספי בסכום של 15 אלף שקל.

בפסק הדין ציינה השופטת דניאלה שריזלי כי פייגנבוים, שהיה פעיל בשוק ההון, הפר את הוראותיו של המחוקק, שנועדו בראש ובראשונה להגשים את תכלית חוק הסדרת הייעוץ, שמטרתו להגן על ציבור המשקיעים ולהבטיח את אמונם בשוק ההון.

עוד ציינה שריזלי כי שוק ההון הוא שוק דינמי וסבוך, וכי יש לזכור כי מדובר בשימוש במכשירי השקעה מסוכנים.

עם זאת, השופטת החליטה להקל בעונשו של פייגנבוים, מכיוון שלא פעל בזדון, וכוונותיו היו להפיק רווח עבור לקוחותיו ועבור עצמו. בנוסף ציינה כי פייגנבוים נטל אחריות על מעשיו והודה באשמה.

‏את המדינה ייצגו עורכי הדין אלינור שרבני-יחיאלי ומאור ברדיצ'בסקי מפרקליטות מחוז תל-אביב, מחלקת ניירות ערך; ואת פייגנבוים ייצג עו"ד איתי רימון.