ריקול ל-1.7 מיליון רכבי טויוטה - 3,600 נקראו למוסך בישראל

שוב תקלה במערכות הייצור של ענקית הרכב היפנית: בעקבות תלונות ודוחות תקלה הורתה על השבתם למוסכים של כלי רכב ברחבי העולם - בגלל תקלה שנתגלתה במערכות הדלק

שוב ריקול ענק בטויוטה. הבעיות הטכניות לא עוזבות את ענקית הרכב - הנהלת החברה הודיעה היום כי הורתה על קריאה לתיקון של כ-1.7 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, ודרשה להחזירם למוסכים מפאת בעיות של נזילת דלק. בישראל נקראו 3,600 בעלי טויוטה למוסכים: בעלי הדגם "אוונסיס", בין השנים 2000-2008, ובעלי הדגם "לקסוס IS 250" בין השנים 2007-2008.

על פי הודעת החברה, בין הדגמים שישובו לבדיקות ברחבי העולם - גם מודלים ה-GS ורכבי סטיישן. על פי הדיווחים, לא דווח על תאונות שנגרמו כתוצאה מהתקלות הטכניות במערכת הדלק של כלי הרכב. החברה קיבלה 77 תלונות ברחבי העולם, 75 מתוכן בצפון אמריקה ויותר מ-140 דוחות תקלה ביפן.

מהות הבעיה, על פי הודעת החברה, טמונה בחיישן במערכת הדלק, שעלול לגרום לנזילה. בעיה נוספת נובעת גם מתקלה בצינורות הדלק בכלי הרכב.

רק אתמול דיווחה החברה כי כלל מכירותיה ברחבי העולם בשנה שעברה עלו ב-8%, למרות הריקול הגדול שביצעה גם ב-2010. הנתונים הללו השיבו לה את התואר "יצרנית הרכב הגדולה בעולם".