מה רוצה דויטשה בנק מישראמקו?

תוך 3 שבועות הפסידו המשקיעים במנייה 20%, למרות המלצות הקנייה חוזרות

ישראמקונהפכה למניית העם ומשהו מוזר קורה לאנליזות שמפרסמים לגביה בתי ההשקעות: בעוד שאנליסטים שונים, מבתי ההשקעות שונים מעניקים לה המלצות קנייה, גבוהות משמעותית ממחיר השוק, בשוק נרשם לה היצע, והיא רק יורדת.

זה היה נכון ברבעון האחרון של שנת 2010 וזה נכון עד כה גם בשנת 2011. בתוך 3 שבועות בלבד מתחילת השנה המניה ירדה בכ-18%.

ביום שלישי השבוע, פרסם דויטשה בנק סקירה על ישראמקו ובה הותיר את המלצת הקנייה לגביה, אך הוריד את מחיר היעד מ-67 אגורות שהיתה בעינה ביום פרסום מסקנות ועדת ששינסקי לפני שלושה שבועות, ל-45 אגורות. כלומר ירידה בלא פחות מ-32.8%, מהמחיר הקודם.

לדברי נציג קשרי המשקיעים של דויטשה בנק, עם פרסום המלצות ועדת ששינסקי לפני כשלושה שבועות, הוציאו דויטשה בנק מסמך למשקיעים, ובו סיכום המלצות הוועדה. מחירי היעד למניות המגזר, ובהן ישראמקו, נותרו באותו נייר ללא שינוי (ישראמקו - 67 אגורות, בשעה שהמניה נסחרה סביב 44-45 אגורות). כך שלמעשה, המלצת הקנייה הנוכחית רק מתאימה את עצמה למחיר המניה שירד ב-3 השבועות שחלפו מאז.

האנליסט שכתב את הסקירה הנוכחית, ריצ'רד גוסו, הסביר את הורדת מחיר היעד בכך שראש הממשלה, ביבי נתניהו, אימץ את מסקנות ועדת ששינסקי ובכך שהממשלה אישרה אותן. הוא סבור ששני מהלכים אלו יפגעו בתמחור שותפויות החיפושים, ובראשן ישראמקו.

יפה דרש, יפה נימק, ועדיין נותרת תהייה מטרידה באוויר: איך שלושה שבועות קודם - בשעה שהדו"ח הסופי של ששינסקי כבר פורסם ברבים, מוציא דויטשה בנק מסמך למשקיעים, שבו מופיעות מסקנות הוועדה ולצידן ישראמקו במחיר היעד 67 אגורות? אם לא היה לאנליסט דויטשה אפילו ספק קטנטן בנוגע להחלטת ראש הממשלה נתניהו - יש כאן בעיה. ואם כן היה לו ספק ולא פרסם אותו - ובכן, גם במקרה זה יש בעיה.

אין לראות בדברים המלצת קנייה או מכירה לנייר כזה או אחר. הכותבת משקיעה פרטית אשר עשויה להחזיק בנייר כזה או אחר