מניית היום: מזנקת במחזור גבוה ופורצת לשיא שנתי חדש

רדוויז'ן פרצה אתמול לשיא חדש של השנה האחרונה, עלייה שהרימה את שווי השוק שלה לכ-194 מיליון דולר

מניית רדוויז'ן מזנקת בבורסה בתל-אביב, בין השאר על רקע פער ארביטראז' שפתחה בניו-יורק לאחר זינוק של 9.66% אתמול בוול סטריט. המניה פרצה אתמול לשיא חדש של השנה האחרונה, עלייה שהרימה את שווי השוק שלה לכ-194 מיליון דולר.

רדוויז'ן צפויה לפרסם את הדוח הרבעוני והשנתי שלה ב-10 בפברואר, כשהאנליסטים המכסים אותה צופים רווח של 12 סנט למניה ברבעון ו-18 סנט בשנה כולה. ההכנסות צפויות להסתכם בכ-26.1 מיליון דולר ברבעון ובכ-94.7 מיליון דולר בשנה כולה.

ברקע לעליות השערים שאפיינו את המסחר במניית רדויז'ן בימים האחרונים עומדים פרסומים בכלי התקשורת על הצעה שקיבלה החברה מענקית המחשוב האמריקנית HP, לרכישתה תמורת כ-250 מיליון דולר. רדויז'ן עצמה לא פרסמה התייחסות לנושא.

רדויז'ן, המנוהלת על-ידי בועז רביב, עוסקת בפיתוח מוצרים לשיחות ועידה. בעלי השליטה בחברה הם האחים יהודה וזהר זיסאפל, כחלק מקבוצת רד של השניים. שווי החזקותיו של יהודה ברדויז'ן עומד על כ-12 מיליון דולר ואלה של זהר על כ-48 מיליון דולר.

נציין כי ביום שני השבוע פרסמה סיליקום, חברה אחות של רדוויז'ן (שתיהן בשליטת קבוצת רד ושתיהן עוסקות בתחומים דומים - סיליקום מספקת פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת).

ההכנסות של סילוקם צמחו ב-48% ב-2010 והרווח הנקי גדל ב-102.7%. החברה רשמה ב-2010 הכנסות של 30.4 מיליון דולר, מתוכן 9.9 מיליון דולר ברבעון האחרון. הרווח התפעולי השנתי גדל ל-5.9 מיליון דולר, למרות גידול בהוצאות התפעוליות. ‏ בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי שנתי של 5.7 מיליון דולר, כשהרווח הרבעוני הגיע לכ-2 מיליון דולר (28 סנט למניה). בקופת החברה היו בסוף השנה 45.8 מיליון דולר.

‏"כל מנועי הצמיחה שלנו הציגו ביצועים מרשימים", אמר נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך. הוא הוסיף שהמגמות החיוביות ימשיכו גם ב-2011. "עם שווקים חזקים, ביקוש גדל למוצרינו ומומנטום מרגש בקו מוצרי ה-‏SETAC‏ החדש שלנו, אנחנו בטוחים שנמשיך לצמוח גם ב-2011 ולאחר מכן", ציין אורבך. ‏