אל-ג'זירה מביימת עוד סרט רע

הקטארים צריכים לעבוד על בעיותיהם הפנימיות ולא לשחק בתיקים של עמים אחרים

קשה לי להאמין אפילו לרגע שמה שנקרא "חשיפת" מסמכי המו"מ הפלסטיני-ישראלי בערוץ אל ג'זירה נבע מהתחנה הזו בקטאר לבדה. הפרסום תואם עם ההנהגה הקטארית, ואני מעז לומר שגם עם סוריה ואיראן.

כפלסטיני לא אכפת לי מה מכילים המסמכים הללו מפני שהם רק פרוטוקולים של מפגשים, שבהם כל אחד אומר מה שהוא רוצה. מה שחשוב הוא העסקה הסופית ומה תהיה התוצאה שלהם.

בקטאר חשבו שזהו הזמן לעשות בשטחים הפלסטינים משהו דומה למה שהתרחש בטוניסיה, אך הם טעו. אולי הם רצו להרוס את הרשות הפלסטינית בעורמה כלשהי, עם מוזיקה עצובה ברקע ומומחים לכאורה שקיבלו כסף כדי להופיע בסרט הגרוע הזה.

מה שמניע אותי לומר את כל זה הוא כמה שאלות שלא נענו עד כה: למשל, מי הדליף את המסמכים? מי נהנה מהחשיפה שלהם? ומדוע הם הוצגו כאילו הפליטים כבר איבדו את זכות השיבה שלהם וירושלים הפכה לבירת ישראל ללא כל מו"מ? כל השאלות הללו, שהן מקצועיות לחלוטין, רודפות כעת את אל ג'זירה.

בפלסטין אנחנו מנסים לשכנע מדינות נוספות להכיר במדינה הפלסטינית על האדמות שנכבשו ב-1967 ולהתקרב להצגת בעיית ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם - ובכך להפוך אותה לבעיה בינלאומית בניגוד לשאיפות ישראל וארה"ב.

החרמנו מוצרים מההתנחלויות וטיהרנו את השווקים שלנו מהם, ואנחנו בונים בכל תחום של ארצנו אותו אנו יכולים לקדם. אף על פי כן נדקרנו בגב על ידי ערוץ חדשות ערבי, וזה גורם לנו כמובן לעצור ולתהות מה הסיבה לכך.

אנחנו נאבקים בממשלה הימנית ביותר שכיהנה אי פעם בישראל, בהובלת שני קיצונים, בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. הם רוצים שנלחם זה בזה ואינם רוצים לראות פיוס בין חמאס ופתח. המטרה שלנו גדולה בהרבה מכמה מסמכים של פרוטוקולי פגישות בין צוותי מו"מ.

קטאר, סוריה או איראן לא מילאו כל תפקיד אמיתי בתמיכה בהתנגדות כפי שהן טוענות. ההתנגדות בעזה, בשליטת חמאס, אולצה להיכנס לשביתת נשק עם הכיבוש.

מה עשתה סוריה כדי לתמוך באנשיה תחת הכיבוש ברמת הגולן? האם איראן העניקה משהו למאבק הפלסטיני, או שרק השתמשה בנו כקלף כדי ללחוץ על ארה"ב וישראל בעניין התוכנית הגרעינית שלה?

העניינים ברורים בהרבה מכפי שאנחנו חושבים. אין צורך בהרבה מחשבה כדי לחשוף את הכוונה מאחורי הסרט האחרון של אל ג'זירה. הקטארים צריכים לעבוד על בעיותיהם הפנימיות ולא לשחק ב"תיקים" של עמים אחרים. הם צריכים להוכיח תחילה לעמם שהם חוששים לגורל ירושלים ותומכים באנשיה, ולא רק להתחייב לסיוע כספי בפסגות הליגה הערבית ולסרב לשגר אותו. אנחנו יכולים להסתדר בלעדיהם. אילו היינו עושים זאת לפני כן, היינו היום אולי במצב טוב בהרבה.

אל ג'זירה לא מצליחה להציג את עצמה כוויקיליקס של העולם הערבי מפני שהיא מציגה את המסמכים כפי שהיא רוצה להציגם, ואילו וויקיליקס מפרסם לקוראיו מסמכים כפי שהם. קטאר ובעלות בריתה לא הצליחו להשיג את מטרתן. ראינו ב-62 השנים האחרונות ניסיונות רבים להרוס את המאבק שלנו, אך הוא שרד מפני הוא צודק. זהו הלקח לאלו שמעוניינים לנסות שוב.

פאדי אבו סעדה הוא העורך הראשי של PNN (רשת החדשות הפלסטינית)