ח"כ יריב לוין: בכלל לא ידעתי שחוק חברת החדשות חוזר לממשלה

החוק של ח"כ לוין מקצר את קדנציית מנכ"לי חברות החדשות ומבטל את השפעת נציגי הציבור על הבחירה ■ בגין ומרידור הגישו ערער על ההחלטה, והיא תחזור לדיון נוסף בוועדת השרים לחקיקה

ח"כ יריב לוין (ליכוד) הופתע כששמע שהצעת החוק לשינוי שיטת מינוי מנכ"לי חברות החדשות חוזרת לשולחן הממשלה. בשיחה עם "גלובס" אומר לוין: "אני לא יודע של מי היתה היוזמה להחזיר את החוק לוועדת השרים לחקיקה. אני רק יודע שקיבלתי טלפון ממזכירות הממשלה ביום חמישי ושהודיעו לי שהנושא עולה לוועדת שרים, ואכן כך היה".

אתמול (ג') הוחלט כי ההצעה תעלה לדיון נוסף בוועדת השרים לחקיקה, לאחר שהשרים בני בגין ודן מרידור הגישו ערער על ההחלטה. משמע הדבר כי העלאת ההצעה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת תתעכב.

לפי ההערכה, בעקבות הביקורת הציבורית סביב הצעת החוק, צפויים שרים נוספים להתנגד לה בסבב הדיונים הנוסף, ולא מן הנמנע כי ההצעה תיפול.

לפי הצעת החוק, כהונת מנכ"לי חברות חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10 תקוצר, ולמינויים יידרש רוב רגיל ולא מיוחס. ההצעה אמורה להקטין עד להעלים את כוחם של נציגי הציבור בדירקטוריונים אל מול בעלי המניות של הזכייניות.

למרות שלוין הופתע לדבריו, הוא עומד מאחורי הצעת החוק שלו, אותה הניח בראשונה ב-2009.

לדבריו, "החוק לא נרשם אפילו על המכסה שלי, ועד השלב הזה, כפי שהבנתי, לא היה לחוק הזה רוב בממשלה, ולא היה טעם להעלותו. משהשתנה המצב, התברר כי שרים מרכזיים תומכים בו".

ואכן, במפתיע חרף ההתנגדות ב-2009, החוק עבר ברוב גדול בוועדת השרים בממשלה. לפי גורמים במערכת הפוליטית, ההוראה הגיעה מלשכתו של ראש הממשלה.

לדברי לוין, הסערה הציבורית היתה דבר טבעי. "כשאתה מנסה לשנות מצב ולייצר שינוי, ברור שמי שזה לא נוח לו מתגייס במלוא העוצמה. זה חלק מהעניין הדמוקרטי", הוא אומר. "החוק עובר לדיון בממשלה, ושם יצטרכו להחליט. אתי לא דיברו, אני מקווה שהממשלה תתמוך".