ההחלטה על המסלקה הפנסיונית - עד אמצע חודש פברואר

נושא המסלקה הפנסיונית מרכז עניין רב בחודשים האחרונים, על רקע חשיבותו כפרויקט דגל של אגף שוק ההון, הנוגע לכל אחד מהחוסכים לפנסיה בישראל

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, מאפשר ליו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ח"כ חיים כץ, ולחברי הוועדה להמשיך בדיון על חוק המסלקה הפנסיונית מעבר לדד-ליין המקורי שאליו התחייבו, ולדחות את קבלת ההחלטה לגבי המסלקה בשבועיים נוספים - עד אמצע פברואר.

באוצר משדרים ביטחון בנוגע להתקדמות ההליכים בעניין בוועדה, בה בשעה שכץ מסר היום (ד') כי "כפי שטענתי, מדובר בחוק בעל השלכות כבדות משקל, ויש לחוקק אותו ללא לחץ ובמקצועיות הדרושה".

נושא המסלקה הפנסיונית מרכז עניין רב בחודשים האחרונים, על רקע חשיבותו כפרויקט דגל של אגף שוק ההון, הנוגע לכל אחד מהחוסכים לפנסיה בישראל. בתחילה הריץ האוצר את הליך החקיקה הרלבנטי כחלק מחוק ההסדרים.

לחץ הזמנים

ואולם לאחר התנגדות חריפה לכך מצדו של כץ - המרכז את הדיונים בוועדות הכנסת בתחום הפנסיוני - המסלקה הוצאה מחוק ההסדרים, ועברה לדיון נפרד בוועדת העבודה והרווחה. כחלק מכך התחייב כץ לסיים את הדיון על המסלקה ולהגיע להכרעה בנושא (גם אם לא יאושר) עד סוף ינואר.

מאז התקיימו כמה דיונים בנושא המורכב וחלה התקדמות, אך התברר כי הוועדה לא תסיים את דיוניה בנושא עד המועד המקורי. כחלק מלחץ הזמנים שאליו נקלעה הוועדה, היא קיימה ישיבה בעניין המסלקה הפנסיונית אמש, במועד חריג מאוד לישיבות "רגילות" בוועדות הכנסת - מ-19:00 עד 22:00.

שאלת התשלום

עד כה דנו על כשליש מהסעיפים בחוק, אך עדיין לא הצביעו עליהם.

בהתייחס לסוגיות המרכזיות, בחלק מהדיונים עד כה מסתמן כי כץ עומד להסיר את התנגדותו לכוונת האוצר לאפשר למסלקה לסלוק כספים נוסף על סליקת מידע, ולאפשר קיום מסלקה מרכזית אחת שתסלוק מידע וכסף בעבור החוסכים הפנסיונים בישראל.

מהצד השני, האוצר ייענה לכץ, בין היתר בכך שיסכים להרחיב את מגוון האוכלוסיות הרשאיות להשתמש במסלקה מעבר ליועצים ומשווקים פנסיונים גם ללקוחות (החוסכים עצמם).

לפי שעה עדיין לא הושגה הסכמה בוועדה בעניין התשלום על השירות במסלקה.