ניצחון לאדלסון: נדחתה התביעה נגדו בעניין המיזם במקאו

ביה"ד דחה את תביעתו של משה חננאל, מי שהיה מנכ"ל הסניף הישראלי של אינטרפייס פרטנרס, נגד בעלי החברה שלדון אדלסון בדרישה לקבל 12% מזכויותיו של אדלסון בעסקיו במקאו

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה שלשום (ג') את תביעתו של משה חננאל, מי שהיה מנכ"ל הסניף הישראלי של חברת אינטרפייס פרטנרס, נגד בעלי החברה, שלדון אדלסון, ונגד החברה עצמה, בדרישה לקבל 12% מזכויותיו של אדלסון בעסקיו במקאו, אי הסמוך לחופה הדרומי של סין.

בית הדין קבע כי עדותו של חננאל "לא יכולה לעמוד", "אינה מתיישבת עם השכל הישר", והיא "מעוררת תמיהות, בלשון המעטה".

בתביעה שהוגשה ב-2001 ובתביעה נוספת שהוגשה ב-2003, טען חננאל כנגד אדלסון כי הוא גזל ממנו את זכויותיו במיזם התיירות והקזינו שהקים אדלסון במקאו. חננאל טען כי הוא זה שגילה לאדלסון את האפשרות להשקיע במקאו, וכי הסיוע שהוא הושיט לאדלסון הביא להצלחתו לקבל את הזיכיון מהרשויות במקאו לבניית המיזם.

השופט אילן סופר קבע כי טענותיו של חננאל כאילו אדלסון נתן לו אופציה ל-12% מעסקיו במקאו וכי הוא שהביא להצלחתו הן "טענות בעלמא".

לגבי טענתו של חננאל כאילו הוא הסביר לאדלסון כיצד עליו לפעול במקאו, קבע בית הדין כי קשה לחשוב מדוע יזדקק אדלסון דווקא לחננאל לשם הגייתו של המיזם, שהפך לאחר כניסתו של אדלסון לאזור למתחם התיירות הגדול בעולם.

בנוסף דחה בית הדין גם את כל טענותיו של חננאל כאילו אדלסון שלל את הזכויות להן היה זכאי מכוח דיני העבודה. בית הדין קבע כי אדלסון שילם לחננאל פיצויי פיטורים לפי חוק, ודחה את תביעתו לפיצויים נוספים.

גם תביעתו של חננאל לבונוס בגין מימוש השקעתו של אדלסון בחברת אוטו דיפו נדחתה.

אדלסון יוצג בידי עורכי הדין ד"ר דורי קלגסבלד ואמיר שרגא; וחננאל - בידי עורכי הדין דוד פרץ ועדי פיגל.