הטיפ היומי: אג"ח מורגן סטנלי שוב אטרקטיבית

המרווח הנוכחי של מורגן סטנלי נראה גבוה מדי, ולכן מומלץ למשקיעים להיחשף לאג"ח של החברה

נתחיל מהסוף: למרות הדוחות המצוינים של מורגן סטנלי המרחק בינו לבין גולדמן זאקס עדיין גדול יחסית, שכן זה האחרון הציג בסוף 2010 הכנסות נטו של 39.2 מיליארד דולר, למול 31.6 מיליארד שהציג מורגן סטנלי.

הדבר ניכר גם מנקודת ראות המשקיעים: האג"ח של גולדמן זאקס (נושא ריבית של 5.375% ל-2020) נסחרת ברמה של 165 נקודות בסיס מעל הבנצ'מרק, בעוד האג"ח של מורגן סטנלי (ריבית 5.5% ל-2020) נסחרת ברמה של 220 - מרווח גדול יותר, המשקף סיכון גדול יותר לדעת המשקיעים.

ההשוואה לגולדמן זאקס היא בלתי נמנעת, שכן מדובר בשני בנקי ההשקעות הטהורים היחידים שנשארו בזירה. אלא שמורגן סטנלי הציג דוחות מצוינים לסיכום 2010 בהם הצליח להכות את התחזיות. למעשה, הדוחות היוו הוכחה שהאסטרטגיה בה בחר מסייעת לו להציג שיעורי צמיחה נאים, לאור הידוק החגורה הרגולטורית סביב תחום ה-ProTrading.

ההכנסות מבנקאות השקעות עמדו ברבעון האחרון על 1.5 מיליארד דולר - עלייה של 50% לעומת הרבעון המקביל. שולי הרווח לפני מס עמדו על 12%, כשהיעד של החברה הוא 20% לטווח הבינוני-ארוך.

בשורה התחתונה הצליח מורגן סטנלי להוכיח שהד.נ.א שלו לא נופל מזה של גולדמן זאקס, ושיש לו מנועי צמיחה נוספים שיסייעו לו להציג שיפור ברווחיות בשנים הקרובות. למרות שאנו לא צופים שמרווח האשראי ישתווה בין החברות, המרווח הנוכחי של מורגן סטנלי נראה גבוה מדי, ולכן מומלץ למשקיעים להיחשף לאג"ח של החברה.

* הכותב הוא אנליסט חוב בכיר באופנהיימר ישראל