עוזר משפטי טוען: נדרשתי לשמש כנהג הפרטי של השופטת

העוזר של שופטת השלום עינאם שרקאווי טוען כי היא אילצה אותו לשמש כנהג שלה לאחר שנפגעה בידה והתקשתה לנהוג בעצמה ■ מקורבי השופטת: זה לא היה ציווי אלא בקשה אישית

סכסוך בין שופטת שלום לעוזר האישי שלה גרם מבוכה רבה בהנהלת בתי המשפט. הסיפור החל לפני מספר שבועות, לאחר שהשופטת עינאם שרקאווי נפגעה בידה והתקשתה לנהוג בעצמה.

השופטת שרקאווי פנתה להנהלת בית המשפט בבקשה לקבל נהג צמוד, אך בקשתה נדחתה, ואז היא החליטה לפנות לעוזר המשפטי שלה בבקשה שייקח אותה בכל בוקר לבית המשפט ויחזיר אותה לביתה בנצרת. המשמעות: עבודה של שעתיים וחצי נוספות בכל יום כנהג אישי.

היועץ המשפטי של השופטת, עו"ד יוסי לוי, אמור לעסוק בהכנת חוות-דעת, איתור פסקי דין ועבודה נוספת בתחום המשפט, ולכן הגיש את סירובו לשופטת בכתב. "עם כל הכבוד, אין זה מתפקיד העוזר המשפטי לשמש נהג אישי לשופטת, לכן לא אגיע לכתובת ביתך ביום ראשון", לשון המכתב.

אבל לשופטת היתה תגובה משלה. "הלשון שלך לא מקובלת עליי, ואף לא הכתבותיך לעניין מקום העבודה. העבודה היא בצפת. אם לא מתאים לך, תגיש פנייה לאמרכלית ביום ראשון", כתבה לו.

בשלב זה לוי עדיין עובד באותו תפקיד, אך החליט לא להשלים עם גזירת השופטת והגיש מכתב תלונה חריף לשופט ג'ורג' אזולאי, נשיא בתי משפט השלום בצפון.

מקורביה של השופטת שרקאווי טוענים כי לא מדובר בציווי, אלא בבקשה אישית שלה מהעוזר האישי, כדי שלא תצטרך לצאת לחופשה וליצור סחבת נוספת בעבודת השופטים.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "העוזר המשפטי עובד עם השופטת מספר ימים בלבד, וטענותיו חסרות שחר. הן נובעות ככל הנראה מחוסר רצון לעבוד בבית המשפט שבו תנאי העבודה הפיזיים קשים".

כעת נשיא בתי המשפט בצפון יצטרך לשפוט בין היועץ המשפטי לשופטת.