קרדן מממשת נכסי נדל"ן והחזקות בנקאיות בסין ואוקראינה

GTC סין מוכרת חלקה (50%) בפרויקט מגורים ומשרדים/מסחר המצוי בשלבי תכנון תמורת כ-31 מיליון אירו ■ TBIF מוכרת החזקותיה בבנק השקעות אוקראיני בהפסד

קרדן אן.וי. , הנסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א ובבורסת היורונקסט באמסטרדם דיווחה הבוקר (ה') כי GTC סין, חברה בת בבעלותה המלאה, חתמה אתמול על הסכם למכירת חלקה (50%) בפרויקט נדל"ן בעיר Hangzhou שבסין, תמורת כ-31 מיליון אירו. הרוכשת היא חברת Rich Holding Group, חברת נדל"ן והשקעות פעילה בסין.

GTC סין תרשום רווח של כ-7 מיליון אירו מהעסקה וקרדן אן.וי צפויה לרשום רווח של כ-5 מיליון אירו.

פרויקט Hangzhou International Financial Center הינו פרויקט מעורב של מגורים ומשרדים/מסחר המצוי בשלבי תכנון. GTC China רכשה את חלקה בפרויקט האמור במחצית השנייה של שנת 2008 תמורת כ-25 מ' אירו.

לדברי אלאן איצקוביץ' - יו"ר הדירקטוריון המנהל של קרדן אן.וי: "המכירה תואמת את האסטרטגיה העסקית של GTC סין, אשר קיבלה החלטה להתמקד בפיתוח מרכזי קניות וזאת לאור ציפייה לעלייה משמעותית בשיעורי הצריכה בסין. בשל כך, החליטה למכור את חלקה בפרויקט ב- Hangzhou שהחלק המרכזי בו הינו מגורי יוקרה ומשרדים."

GTC סין פעילה לאחר המכירה בשבעה פרויקטים בחמש ערים במעגל השני והשלישי (Tier 2 & Tier 3). עד היום נמכרו מעל ל-10,000 יחידות בפרויקטים אלו. לאחרונה פתחה GTC סין את הקניון הראשון של החברה במדינה בעיר Chengdu והחלה בבניית קניון בעיר Dalian.

מימוש בהפסד באוקראינה

דיווח נוסף שפרסמה היום חברת קרדן NV הוא כי החברה הבת, TBIF חתמה על הסכמים למכירת החזקותיה בבנק השקעות האקראיני VAB BANK לקבוצת משקיעים המיוצגת ע"י בנק ההשקעות הרוסי טרויקה דיאלוג אינבסטמנט בנק. החברה החליטה למכור אחזקותיה בבנק בעקבות בחינה אסטרטגית שערכה.

התמורה בגין מכירת המניות הינה בסך של כ-53 מיליון אירו ובהתבסס על הדוחות הכספיים של קרדן NV לרבעון השלישי של 2010 היא צפויה לרשום, כתוצאה מהעסקה האמורה, הפסד בהיקף של כ-30 מליון אירו. השלמת העסקה צפויה בתוך מספר ימים.