ארקין במגעים להשקעת 5 מיליון ד' בבריינסטורם סל

ארקין, שקיבל 374 מיליון דולר במזומן ובמניות כשמכר את השליטה בחברת אגיס לפריגו האמריקנית, הוא משקיע פעיל שמנהל מגעים עם חברות רבות בתחום הביומד בישראל

מורי ארקין נמצא במגעים עם חברת תאי הגזע בריינסטורם להשקעה של 5 מיליון דולר בחברה. כך נודע ל"גלובס". שווי השוק של החברה הוא 22 מיליון דולר בבורסה שמעבר לדלפק.

מבריינסטורם נמסר כי החברה אינה נוהגת לדבר על תהליכים הנמצאים במו"מ. את תגובת מורי ארקין לא ניתן היה להשיג.

ארקין, שקיבל 374 מיליון דולר במזומן ובמניות כשמכר את השליטה בחברת אגיס לפריגו האמריקנית, הוא משקיע פעיל שמנהל מגעים עם חברות רבות בתחום הביומד בישראל. המגעים של ארקין עם בריינסטורם כבר נמצאים בשלב החלפת המסמכים, אולם אין לדעת כיצד יסתיימו.

חילופים בעמדת המנכ"ל

בריינסטורם עומדת להתחיל בקרוב ניסוי ראשון בבני אדם, בחולי ניוון שרירים מסוג ALS, מחלה חשוכת מרפא אשר מובילה לרוב למוות בתוך שנים ספורות.

הטיפול מבוסס על תאי גזע שנלקחו מגוף המטופל, המוזרקים לתוך עמוד השדרה של החולה. על-פי מחקרים שערכה החברה בבעלי חיים, אלה הפרישו חומרים אשר מעודדים צמיחה של תאים חדשים ואת התחזקות השרירים.

מנגנון הפעולה של ה-ALS עדיין לא פוענח לחלוטין, ולכן מדובר בהתוויה מסובכת. החברה מעוניינת לפתח את מוצריה גם למחלות פרקינסון, הנטינגטון, טרשת נפוצה ופגיעות בעמוד השדרה.

לאחרונה סיים את תפקידו מנכ"ל החברה, רמי אפרתי, והשבוע מונה מנכ"ל חדש בפועל, ד"ר אדריאן הראל. בעברו היה הראל מנכ"ל חברות הפארמה מדיטוק ואמינולאב וסמנכ"ל התפעול בספאל וב-Molecular Cytomics. בשבועות האחרונים מנהלת החברה מגעים עם משקיעים פוטנציאליים כדי לגייס מימון לניסוי.

עד היום הושקעו במחקריה של בריינסטורם כ-11 מיליון דולר. בעל השליטה הנוכחי, חיים לייבוביץ', השקיע 5 מיליון דולר מהם.