עוד מיזוג ענקים בסקטור האנרגיה: אלפא קונה את מסי

מדובר בעיסקה בהיקף של כ-7.1 מיליארד דולר ■ חברת מסי אנרג'י הציגה הפסדים גדולים לרבעון השלישי של 2010 כתוצאה מפיצוץ במכרה שהרג 29 כורים באפריל 2010

עוד מיזוג ענק בסקטור האנרגיה האמריקני. חברת הפחם אלפא (Alpha Natural Resources, סימול: ANR) הסכימה לקנות את חברת הפחם מסי אנרג'י (סימול: MEE) בעסקה המוערכת בכ-7.1 מיליארד דולר.

הרכישה תביא את חברת אלפא להיות החברה השניה בגודלה בארה"ב לכריית פחם מבחינת שווי שוק שבין אחזקותיה 110 מכרות פחם. העיסקה צפוייה להיות מושלמת באמצע 2011.

במסגרת ההסכם, על כל מניה של מסי אנרגיה, יקבלו בעלי המניות, 1.025 מניות של אלפא בנוסף ל-10 דולר למניה במזומן. כך שערכה של כל מניה יהיה שווה 69.33 דולר. זאת, לאחר שהמסחר ביום שישי ננעל כששווי המניה היה 57.23 דולר.

הביקוש העולה לפחם במזרח גרם הפך את הסקטור לאחד הסקטורים החמים בעולם. לאחר המיזוג, אלפא תהיה החברה הגדולה ביותר שמספקת פחם לייצור פלדה בארה"ב. "בעשור הקרוב ימשיך המחסור בפחם לייצור פלדה. לא הולכת להיות להיות אספקה משמעותית חדשה", אמר קווין קרוטצפילד, מנכ"ל אלפא והוסיף כי הגידול בביקוש בשווקים כמו הודו וסין ישאירו את הסקטור חזק.

חברת מסי אנרג'י הציגה לאחרונה הפסדים גדולים לרבעון השלישי של 2010 כתוצאה מהפיצוץ שהרג 29 כורים במכרה במערב וריג'יניה באפריל 2010. המקרה נמצא בחקירה על ידי מדינת וריג'יניה והמחלקה הפדרלית של ארה"ב וייתכן כי תאלץ להתמודד עם תביעות משפטיות ממשפחות ההרוגים. לאחר המקרה הגיעה המניה לשפל של 25.87 דולר למניה, עם זאת מאז התאוששה המניה בקצב מהיר יותר מהצפוי. מסי אנרג'י לוותה בשנה שעברה 128.9 מיליון דולר כדי לכסות עליות מהפיצוץ, ההפסד של החברה המפיצוץ נאמד ב-150 מיליון דולר.