מניית היום: בוחנת כניסה לתחום הגז - ומזנקת ב-19%

(עדכון) - דירקטריון ארקו החזקות הסמיך את ההנהלה לבחון ולאתר עסקאות בתחום פעילות הגז והנפט ■ מנהלת מגעים ראשוניים בלבד עם חברה זרה העוסקת בתחום הגז והנפט

חברת ארקו החזקות שבשליטת איש העסקים אריק קוטלר, מדווחת היום (א') לבורסה כי היא בוחנת כניסה לתחום הגז והנפט ומנהלת מגעים ראשונים עם חברה זרה.

חברת ארקו עוסקת בתחומי הפיננסים, בעיקר באמצעות מימון ביניים (Mezzanine Finance) נדל"ן לייזום ונדל"ן להשקעה. "דירקטריון החברה הסמיך את הנהלת החברה לבחון ולאתר עסקאות בתחום פעילות הגז והנפט", כך מסרה החברה לבורסה. כאמור, על רקע החלטה זו החברה מנהלת מגעים ראשוניים בלבד עם חברה זרה העוסקת בתחום הגז והנפט ומוסרת "אין כל וודאות כי מגעים אלה יבשילו לכדי הסכם מחייב".

נזכיר כי לפני כשבועיים דווח ב"גלובס" על הצלחה להנפקת הזכויות של חברת ארקו החזקות. החברה השלימה הנפקת זכויות לבעלי המניות וגייסה 8.9 מיליון שקל. בידי החברה התקבלו הודעות ניצול לרכישת 95.52% מכלל יחידות הזכות שהוצעו.

במסגרת ההנפקה מימשו בעלי השליטה בארקו, אריה קוטלר ומוריס וילנר, את מלוא הזכויות שהוענקו להם, זכויות לרכישת 56.7 מיליון מניות המהוות כ-63.84% מהמניות שהוצעו בדרך של זכויות, ורכשו מניות בהיקף כספי כולל של כ-5.95 מיליון שקל.

הסכום שגייסה ארקו יסייע לחברה בהמשך תנופת עסקאות המימון והרכישה, כפי שבאו לידי ביטוי לאחרונה עם רכישת השליטה במלרג ועסקת ההלוואה לבעל השליטה בחברת ליגד.

ארקו צפויה לרכוש בקרוב את השליטה בחברת מלרג (51% מהמניות) לאחר שהסכם ההשקעה והסדר הנושים אושרו על ידי אסיפות הנושים. במקביל, ארקו צפויה להיכנס בקרוב גם לגרעין השליטה של חברת ליגד השקעות, לאחר שהשלימה עסקת הלוואה לבעל השליטה בליגד, דורון שולדנפרי, בהיקף של 18.1 מיליון שקל הנושאת ריבית שנתית של 6.75%.