"מעריב" מבטל את המוספים ומעביר תכנים לחלק החדשותי

מדובר בצעד ראשון לקראת מהלך שייתן דגש למהדורת סוף השבוע ■ עפ"י הערכות, לאחר מכן העיתון היומי יחולק בחינם, ובהמשך ייתכן שייסגר לחלוטין ■ דוברו של רכיב הכחיש את הדברים

העיתון "מעריב " הולך לקראת האחדה של מוספיו. ל"גלובס" נודע כי בעיתון מתכננים בתוך מספר שבועות לבטל את המוספים "עסקים" ו"המגזין" ולהכניסם אל תוך עמודי החדשות.

מדובר ביוזמה ותיקה ב"מעריב", כאשר בשבועות האחרונים הושלם עיצוב הפורמט של העיתון החדש. על-פי גורמים בסביבת העיתון, הליך ההשקה יתקיים בקרוב. מוסף הספורט צפוי להמשיך ולהיות מוסף נפרד, וכך על-פי ההערכה גם מוסף "סגנון".

על-פי ההערכה, מדובר בצעד ראשון לקראת מהלך כולל יותר, אשר בסופו יושם דגש מיוחד על מהדורת סוף השבוע של "מעריב" על פני המהדורה היומית. העיתון היומי, על-פי גורמים בענף, יחולק בחינם ואולי אף ייעלם לחלוטין, כשהמשקל יעבור אל עולם הניו-מדיה ובכלל זה לאתר האינטרנט nrg ולאפליקציית הטאבלט המתוכננת.

באחרונה אוחדו לחלוטין מערכות החדשות של אתר nrg והעיתון "מעריב", תחת ראש מערכת החדשות של העיתון, נטע לבנה, ועיתונאי "מעריב" הונחו לכתוב לפלטפורמה המשותפת.

סביב מהלך האיחוד שכבר בוצע נערכו פיטורים של בעלי תפקידים ספורים בעיתון, ועל-פי ההערכה, מערך הכנסת המוספים לתוך העיתון צפוי לגבות אף הוא מפוטרים בהיקף רחב יותר.

ייצא לפועל בתוך חודשיים

דיבורים על עיתון הכולל רק חלק אחד עם מגוון הנושאים, ובכלל זה כלכלה, תרבות והרחבות מגזיניות ארוכות, נדון כבר בתקופת העורך אמנון דנקנר לפני יותר מ-5 שנים. דנקנר, ומי שהיה אז סגנו, חיליק שריר, החלו בעיצוב "מעריב" החדש.

גם לאחר שהתחלפו ראשי המערכת, החליטו העורכים דורון גלעזר ורות יובל לצאת למהלך דומה ועיצבו עיתון חדש לחלוטין, יחד עם המעצב אמיר חדד.

בחודשים האחרונים עוצב ב"מעריב" עיתון מאוחד אחר, הדומה בסגנונו לעיתון החינמי "ישראל היום", וכעת, על-פי ההערכות בעיתון, הוא אמור לצאת לפועל בתוך כחודשיים.

לבד מהשינוי הדרמטי אשר הביא להיסוס טבעי סביב ההשקעה שעשויה לדחות מנויים או קוראים מסורים של העיתון, אחת הסיבות המהותיות לדחייה התדירה של ההשקה היא הצורך בהשקעה כלכלית מאסיבית בשיווק הפורמט החדש.

זאת, חרף העובדה שמטרת המהלך כולו היא להביא לחיסכון כלכלי משמעותי והעברת תקציבים לחלק של העיתון שעודו מביא הכנסות - סוף השבוע. החיסכון בא בעיקר לידי ביטוי בצמצום כוח-אדם ובאיחוד מערכות.

בחודשים האחרונים החליף יו"ר "מעריב" זקי רכיב את הנהלת העיתון, והציב בראשה את המנכ"ל ישראל גולדשטיין ואת העורך אבי משולם. מאז כניסתם לתפקיד השניים השקיעו מאמצים גם בתחום זה.

לצד הבטחת קיומו של המותג "מעריב", משימתו של המנכ"ל גולדשטיין היא להבטיח גם את קיומו מבחינה כלכלית, לנוכח ההפסדים המעמיקים והירידה המתמשכת בחשיפה לעיתון.

דוברו של זקי רכיב הכחיש את הדברים.