תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים יוצא למכרז

גם משרדים קטנים יוכלו להתמודד במכרז ■ היקף התקציב יעמוד על 6 מיליון שקל למשך שנתיים

תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". על התקציב צפויים להתמודד גם משרדי פרסום קטנים, שכן תנאי הסף מאפשרים כמעט לכל משרד לעשות זאת.

בין תנאי הסף החשובים נמנים דרישה לוותק ושנות עבודה בפרסום של 4 שנים ומחזור שנתי של 10 מיליון שקל בשנה.

היקף התקציב צפוי לעמוד על 6 מיליון שקל למשך שנתיים, והוא יכלול הפעם גם את הטיפול בכל נושא המלחמה באלכוהול שהוכרז על-ידי הממשלה כתחום בעל חשיבות לאומית.

תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים טופל ב-3 השנים האחרונות על-ידי משרד הפרסום ערמוני BATES. חוזה ההתקשרות עם המשרד היה למשך שנתיים עם אופציה להארכה של שנה ועוד שנה. לאחר שהחוזה הוארך פעם אחת הוחלט ברשות כי לאור חוק המכרזים החדש מוטב להחמיר ולצאת למכרז חדש בלי להאריך את ההתקשרות עם ערמוני לשנה נוספת.

בין המשרדים שמתכוונים להתמודד על התקציב נמנים מקאן אריקסון, באומן-בר-ריבנאי ויורו ישראל. עם זאת, שלב הגשת ההצעות יסתיים רק ב-6 לפברואר, כך שסביר להניח שמשרדים נוספים צפויים להתמודד.

בשלב הראשון יוגשו במעטפות הצעות מסחריות והצעות קריאייטיב. רק לאחר שהמעטפות ייפתחו תחליט ועדת המכרזים האם לזמן את המשרדים למצגות פיזיות או להסתפק בהצעות שבמעטפות. הניקוד אמור לשקלל 50% להצעה המסחרית ו-50% להצעה הקריאטיבית.

תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים לא נחשב לגבוה במיוחד, אך הוא בכל זאת הצליח לעלות לכותרות לא אחת - לאו דווקא בגלל ענייני קריאייטיב. בסוף המכרז הקודם שקדם לזה בו זכה ערמוני התחוללה מיני מהומה תקשורתית, כשהתברר כי המשרד שזכה הוא אדלר-חומסקי, למרות שהצעתו הכספית הייתה הגבוהה ביותר מבין המתמודדים האחרים, ולמרות שהצעתו הכספית של משרד שלמור-אבנון-עמיחי, שהתחרה אף הוא במכרז, הסתכמה בשקל בשנה - כלומר בחינם. זאת למרות העובדה שעם פרסום המכרז הודיעה הרשות למלחמה בסמים למשתתפים כי להצעה הכספית שתינתן על-ידי כל אחד מהמשרדים יינתן משקל של 40% בבחירת המשרד.

אגב, לא קיים שוני גדול בין המתמודדים במכרז הקודם לבין המתמודדים שהתמודדו במכרז בו זכה ערמוני: אז השתתפו גיתם BBDO (שלא צפוי להשתתף הפעם), יהושע TBWA, למל-כהן, לפ"מ, ערמוני BATES, שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של הרשות למלחמה בסמים עמד ב-2008 על 2.1 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2009 עמד התקציב על כ-2.3 מיליון דולר, וב-2010 על כ-769 אלף דולר במחירי מחירון.