מקדונלד'ס - המותג המושקע ביותר השבוע עם כ-1.6 מיליון שקל

במקום השני השבוע בטבלת המותגים המושקעים: סופר-פארם עם השקעה של כ-1.5 מיליון שקל

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, וחופש היצירה של הזכיין הישראלי של ענקית ההמבורגרים העולמית מקדונלד'ס לקח אותו למחוזות מזרחיים עטופים בטחינה. אחרי המק קבב והמק שווארמה, היה זה אך טבעי שיגיעו תורו של המק פלאפל, בלאפה כמובן.

משרד הפרסום של מקדונלד'ס הוא יהושע TBWA, והפרסומת, שמשודרת בטלוויזיה בעיקר, מוערכת רק בשבוע האחרון בשווי מדיה ריאלי של כ-1.6 מיליון שקל.

לסופר-פארם יש כנראה צורך חזק במיוחד לתקשר את מבצע ה-Happy Sale שלה, מה שמסביר את העובדה שהפרסומת מופיעה כבר מספר שבועות בחמישייה הפותחת של טבלת המותגים המושקעים, באמצעות באומן-בר-ריבנאי.

ואחרי תורו של הקמפיין למסלול ההשקעות בלבד, מגיע בהפרש זמן קצר מהבנק הבינלאומי תורו של קמפיין הפקדה מנייתית. הקמפיין, בכיכובו כרגיל של אסי כהן, ממשיך לשעשע באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב. השבוע הוא מתברג במקום השלישי ו"מתכתב" ככל הנראה עם התוכנית "ארץ נהדרת".

אז נכון, הוא עדיין לא מפרסם בטלוויזיה, אבל הרכב הבריטי-סיני של MG, מותג הספורט יוקרה, עושה עלייה לישראל באמצעות דוד לובינסקי, יבואני פיג'ו וסיטרואן. משרד הפרסום ברוקנר-נטע-יער, שהפגין צמיחה מרשימה ב-2010, נבחר לפרסם את דגם ה-MG550 תחת הסלוגן: "רכב העסקים הראשון בישראל".

המתחיל במצווה, אומרים לו גמור, ואת הכלל הזה מיישם משרד הפרסום יהושע TBWA, שפותח ונועל את טבלת המותגים המושקעים בפרסום. ויזה כ.א.ל, שעברה לאחרונה לפרסם באמצעות משרד זה, מציגה את כרטיס CalFix, "המסדר לך את החשבוניות עם החזר כספי של עד 1,000 שקל בשנה".

עוד נציין כי כ.א.ל ליוותה את הקמפיין גם בקישורים ממומנים שרכשה בגוגל, ובין הביטויים בהם השתמשה לצורך הקמפיין ניתן למצוא את "חיסכון בהוצאות", "כלכלת המשפחה" ו"תשלום שכירות בכרטיס אשראי".

המותגים המושקעים

1. מקדונלד'ס - 1,620,602 שקל - באמצעות יהושע TBWA

2. סופר-פארם - 1,548,018 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

3. הבנק הבינלאומי - 1,455,269 שקל - באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב

4. MG - כ-1,450,875 שקל - באמצעות ברוקנר-נטע-יער

5. ויזה כ.א.ל - 1,291,164 שקל - באמצעות יהושע TBWA

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 21-27/1/2011.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.