תוכנית ממשלתית ב-1.5 מיליארד ש' להקטנת התלות בנפט

הממשלה אישרה תוכנית לאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה - ותפעל לגייס מיליארדי שקלים נוספים ממקורות נוספים

הממשלה אישרה היום (א') תוכנית לאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה. ההשקעה של הממשלה בתוכנית תהיה כ-1.5 מיליארד שקל בעשר השנים הבאות ובמקביל תפעל לגייס מיליארדי שקלים נוספים ממקורות חוץ ממשלתיים.

מטרת התוכנית היא לגבש פיתרונות שיביאו להפחתת התלות הגוברת של העולם בנפט ובמדינות המייצורת נפט. דבר שגורם לאי יציבות בכלכלת העולם ופוגע באיכות הסביבה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "אני רואה בזה יעד לאומי ואסטרטגי של מדינת ישראל. ההתמכרות לנפט מביאה לתלות של העולם המערבי במדינות הנפט, וגורם לפגיעה משמעותית בסביבה".

עוד הוסיך נתניהו כי למצב כפי שהוא כיום "יש השלכות משמעותיות גם על ישראל. אנחנו מדינה קטנה אולי במידות שלה, אבל גדולה במדע ובמחקר. לכן הכוונה היא לרתום כוחות חזקים, מחקריים ומדעיים, טכנולוגיים, ולקשור אליהם גופים אחרים כדי שישראל תהיה הגוף המוביל, הקטליזאטור לפעולה מחקרית בתחום".

את התוכנית גיבש צוות בין משרדי בראשות פרופ' יוגין קנדל. במסגרת התוכנית, ייצור המדען הראשי במשרד התמ"ת מסלול ייעודי לעידוד השקעות בתחום ויסייע בליווי עסקי ורגולטורי לחברות. כמו כן, יגביר המשרד את השקעותיו במחקר ופיתוח בתחומים אלו.

בנוסף הוחלט כי לשם יישום התוכנית, ימונה מנהל לתוכנית במשרד ראש הממשלה, אשר ירכז את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה בין המשרדים ויפעל על מנת להגביר את שיתוף הפעולה בין הממשלה לגורמים חוץ ממשלתיים כמו ממשלות זרות, חברות ישראליות ובינלאומיות וארגונים העוסקים בנושא.

שר התמ"ת שלום שמחון ציין כי "התכנית רותמת את יכולותיה הטכנולוגיות והמדעיות של ישראל לטובת מימושו של יעד אסטרטגי, הן ברמה הלאומית והן ברמה העולמית".