ברשת אל-ג'זירה חוששים לגורל הצוות במצרים

מאז שנסגר הבוקר דסק הרשת בקהיר, ניתק הקשר עם אנשיו ■ אל-ג'זירה: "נמשיך בכיסוי נמרץ של האירועים למרות הסגירה"

נותק הקשר בין משרדי אל-ג'זירה בקטאר ובין צוותה העיתונאי במצרים - כך נודע ל"גלובס". זאת לאחר שהבוקר (א') סגרו השלטונות המצריים את הדסק של הרשת הכלל-ערבית בקהיר. נודע כי מאז שנסגרו המשרדים לא הצליחו לאתר את מיקומם של אנשי הרשת במצרים או לשוחח עמם.

גורמים הקשורים ברשת העריכו באוזני "גלובס" כי "המצב לא קל", ואף הביעו חשש לגורל שליחיהם במדינה השכנה. עם זאת, ברשת רואים בתוקפנות של השלטונות המצריים כלפיה גורם מחזק, ולא משתק, אשר דווקא ממחיש את מה שניסתה הרשת להוכיח בדבר הדיכוי המצרי כלפי העם.

בדוחא, בירת קטאר, מחכים לסיום האירועים על מנת להתבטא באופן פומבי, "עד יעבור זעם", כפי שאמרו בדסק הישראלי של הרשת. על-פי בכירים בנציגות בישראל, אין כל פגיעה בהמשך הפעילות של הרשת ברחבי העולם ובמזרח התיכון בפרט.

אחד מדוברי אל-ג'זירה אמר: "אל-ג'זירה רואה זאת כמהלך שנועד להחניק ולדכא את חופש הדיווח של הרשת ושל עיתונאי הרשת. לנוכח הטלטלה העזרה והתסיסה העמוקה בחברה המצרית, יש חובה להבטיח כי יישמעו קולות כל הצדדים. סגירת משרדנו נועדה להשתיק את קולותיו של העם המצרי. אל-ג'זירה מבטיחה לקהלה במצרים וברחבי העולם כי תמשיך בדיווחי העומק המקיפים שלה על האירועים במצרים".

עוד נמסר בהודעה: "עיתונאי אל-ג'זירה סיפקו מרחבי מצריים דיווחים שאין להם אח ורע, למרות הסכנה הגדולה והנסיבות החריגות. רשת אל-ג'זירה מזועזעת ממתקפתו האחרונה של המשטר המצרי".