בעקבות ויזה: גם מאסטרקארד פותחת נציגות בישראל

מאסטרקארד אירופה מינתה את דניאל כהן ממטה החברה העולמית לנציגה בישראל ■ בעבר פעלה מאסטרקארד בישראל רק באמצעות קבוצת ישראכרט

בעקבות ויזה, גם מאסטרקארד פותחת נציגות בישראל. מאסטרקארד אירופה מינתה את דניאל כהן ממטה החברה העולמית לנציגה בישראל. כהן יהיה אחראי לפיתוח שיתופי הפעולה עם המוסדות הפיננסיים בישראל, מתוך מטרה להרחיב את פעילותה המקומית של מאסטרקארד. קרין דאלווה, מנהלת הפעילות בישראל של מאסטרקארד אירופה, אמרה עם המינוי כי "ישראל היא מדינה חשובה עבור מסטרקארד, ובעלת פוטנציאל צמיחה גדול".

בעבר פעלה מאסטרקארד בישראל רק באמצעות קבוצת ישראכרט, אך כיום היא חתומה על הסכמי הנפקה עם שלוש חברות האשראי: ישראכרט, לאומי קארד וכאל. כרטיסי האשראי של מאסטרקארד מהווים 24% מהשוק הישראלי ונסלקים בכ-40 מיליארד שקל בשנה. ברם, למתחרה העיקרית ויזה יש נתח שוק כפול מכך. אתגר נוסף שכהן יצטרך להתמודד עמו היא החקיקה המתגבשת בעניין הסליקה הצולבת, חקיקה שעשויה בסוף התהליך להקטין את עמלות הסליקה. הצעת החוק שכבר אושרה על ידי ועדת השרים לחקיקה אמורה להגיע לכנסת במושב הקרוב.

כהן, ישראלי במקור המתגורר כיום בתל אביב, למד בארצות הברית והצטרף למאסטרקארד ב-2007. במטה החברה העולמית בניו יורק עסק בתשלום בכרטיסים נטענים, והיה אחראי לפיתוח מוצרים. לפני כן שימש כהן יועץ אסטרטגי בחברת BTS.

מאסטרקארד אירופה - הספונסר הרשמי של ליגת האלופות - מהווה ישות עצמאית האחראית לניהול פעילותה העסקית של מאסטרקארד העולמית באירופה, ופועלת ב-51 מדינות. משרדי ההנהלה נמצאים בכפר ווטרלו, בלגיה, הידוע יותר כמקום תבוסתו של נפוליאון ב-1815.