רדוויז'ן שכחה מי זו סיסקו

בחלוף הזמן, רדוויז'ן הוכיחה אחרת לנו ולציבור המשקיעים, ולראיה התנהגות המניה

נודה ולא נבוש. לפני שנה ו-4 חודשים, כשמניית רדוויז'ן התרסקה לקרשים בעקבות רכישת המתחרה Tandberg הנורבגית בידי סיסקו - הלקוחה הגדולה של רדוויז'ן - גם אנו פקפקנו ביכולת האחרונה לשרוד ללא סיסקו.

עם חלוף הזמן, רדוויז'ן הוכיחה אחרת לנו ולציבור המשקיעים, ולראיה התנהגות המניה - עלייה של 84% מהשפל למחיר נוכחי של 10.37 דולרים - מחיר הגבוה מהרמות שבהן שהתה המניה לפני שננטשה על ידי סיסקו, והמשקף שווי חברה של 201 מיליון דולר.

דו"חות רדוויז'ן עדיין כוללים - ויכללו גם השנה - הכנסות מסיסקו (שיירדו בהדרגה עד שיתאפסו), אך כפי שזה נראה כרגע, ציבור המשקיעים כבר מתחיל לראות כיצד נראית רדוויז'ן ללא סיסקו, כפי שאמר לנו ביוני האחרון עדי ספדיה, סמנכ"ל הכספים: "שוק ההון היה שמח אם סיסקו הייתה נעלמת לחלוטין כלקוחה, ואז היה מתברר לו שיעור הצמיחה האמיתי של החברה". ספדיה היה אז די פסימי, והעריך כי מניית רדוויז'ן תמשיך להיסחר סביב אותן רמות (אז מדובר היה על מחיר של 6 דולרים למניה) עד שהתרומה של סיסקו להכנסות החברה תתאפס. זה עדיין לא קרה, אך שוק ההון - כמנהגו מדי יום - כבר רואה כנראה את הנולד.

ו"הנולד" בא לידי ביטוי בדו"חות. הכנסות רדוויז'ן, המפתחת פתרונות לניהול שיחות ועידה בווידיאו, עמדו ברבעון השלישי אשתקד על 24.5 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 20%. הרווח הנקי למניה (על בסיס Non GAAP) היה 8 סנטים. תוצאות אלו נבעו מגידול שנתי של 32% בהכנסות חטיבת הדגל - Video Business Unit - הרבה מעבר לירידה של 21% בתרומת סיסקו להכנסות (נכללות בחטיבה זו).

רדוויז'ן צופה כי את הרבעון הרביעי תסיים עם הכנסות של 26 מיליון דולר ועם רווח נקי למניה של 12 סנט (Non GAAP). החברה כבר פרסמה את התאריך שבו תחשוף את תוצאות הרבעון, וזה אומר שרדוויז'ן תעמוד בתחזיותיה. עכשיו נותר לחכות ולראות אם תכה אותן באופן משמעותי, וכך תצדיק את העליות האחרונות במחיר המניה.