רדהיל: מחצית מתמורת ההנפקה הובטחה על-ידי בעלי עניין

רדהיל תנסה לגייס ביום חמישי הקרוב 40 מיליון שקל לפי שווי של 154 מיליון שקל לפני הכסף, במכרז ציבורי ללא מכרז מוסדי

האם בעלי העניין בחברת פיתוח התרופות רדהיל פארמה מביעים אמון בחברה, או שמא חוסר אמון בהצלחת ההנפקה שתתרחש בשוק ללא רשת ביטחון של בעלי העניין?

לפי התשקיף המעודכן של החברה, המשקיעים, הדירקטוריון ובעלי העניין יהיו אחראים יחד על השקעה של מחצית מכספי ההנפקה המתקרבת. רדהיל תנסה לגייס ביום חמישי הקרוב 40 מיליון שקל לפי שווי של 154 מיליון שקל לפני הכסף, במכרז ציבורי ללא מכרז מוסדי.

21.3 מיליון שקל כבר הובטחו - 10.5 מיליון שקל ישקיעו בעלי מניות נוכחיים, שברובם קשורים לקבוצת פרוסיד שממנה הגיעו מנהלי החברה; 5.8 מיליון שקל ישקיעו חברי דירקטוריון החברה; ו-5 מיליון שקל יגיעו מהחתמים. את ההנפקה מובילים פועלים IBI, אייפקס, אקסלנס, מיטב ורוסאריו.

על-פי התשקיף המעודכן, סך ההוצאות הקשורות ישירות בהפצה הוא 6.25% מתמורת ההנפקה, כלומר 2.5 מיליון שקל. החתמים זכאים לבונוס אם ההנפקה תצליח, אך גובהו טרם נקבע.

במסגרת ההנפקה יינתנו גם אופציות לעובדים ולדירקטורים שערכן הכלכלי הוא 3.2 מיליון דולר (11.78 מיליון שקל). את הנתח העיקרי יקבל דן זיסקינד - 450 אלף דולר (1.7 מיליון שקל) וכן הוא יצטרף לחברה כדירקטור עם השלמת ההנפקה. נתחים משמעותיים נוספים יוקצו לדרור בן-אשר, מנכ"ל החברה (800 אלף דולר), ולאורי שילה, משנה למנכ"ל כספים ותפעול (600 אלף דולר).

ההנפקה תיערך לפי מחיר של 3.05 שקלים למניה, ובשקלול האופציות לפי מחיר של 2.74 שקלים. על-פי התשקיף, מחיר זה גבוה ב-24% משוויה של המניה בגיוס האחרון שנערך בחברה ברבעון השלישי של 2010.

דרור בן-אשר ואורי שילה, יוצאי בית ההשקעות פרוסיד, הקימו את רדהיל ב-2009. החברה עוסקת ברכישת תרופות בפיתוח שנזנחו על-ידי חברות שנקלעו לקשיים תזרימיים. כל המוצרים שלה מבוססים על תרופות שקיימות בשוק, ושעברו שיפור או שילוב חדש. החברה מקווה להביא את מוצריה לשוק בתוך שנתיים.