"לוויתן": אסדת Pride America בדרך לישראל

ה-Pride עתידה לקדוח בעומק של 7,200 מטר, שם על פי ההערכות ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט ■ עלותה כ-275 אלף דולר ליממה

קידוח "לוויתן" מעביר הילוך. ל"גלובס" נודע כי אסדת הקידוח Pride North America נמצאת בדרכה למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל. אסדה זו צפויה להחליף את האסדה הנוכחית, ה-Sedco Express, ולבצע את מבחני ההפקה ב"לוויתן" ולהעמיק את הקידוחים באזור לשכבות העמוקות יותר שבהן עשוי להימצא נפט. נציין את אבנר ודלק קידוחים , השותפות ב-22.67% מהזכויות הקידוח כ"א, וכן את רציו , המחזיקה ב-15% מהזכויות.

נזכיר כי האסדה החדשה עתידה לקדוח את שכבת המטרה השלישית, בעומק של 7,200 מטר, שם על פי ההערכות ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט. בשכבת המטרה השנייה, הנמצאת בעומק של 5,800 מטר, קיימת הסתברות של 17% להימצאות עתודות נפט בר הפקה בהיקף של 3 מיליארד חביות.

נציין כי ל-Pride יתרון מהותי-מימוני על פי ה-Sedco, בעובדה כי עלותה נמוכה יחסית ומגיעה ל-275 אלף דולר ליממה, כמחצית מעלותה של ה-Sedco. הסיבה לכך היא שה-Prida נחכרה בעיתוי מצוין מבחינתן של השותפות ב"לווייתן", זאת לאחר שהוטל מורטוריום על קידוחי מים עמוקים במפרץ מכסיקו בעקבות אסון הדליפה של BP באפריל 2010.