מה קורה בגבעות? נופלת ורושמת תנודה תוך יומית של 30%

בשוק ובפורומים השונים נלחשות שמועות שונות על תקלה בציוד הקידוח ויתכן שזהו הטריגר לירידות החדות שניצתו פתאום, אולם יתכן גם כי מדובר בספקולנטים שעושים סיבובים על המניה

רכבת ההרים עליה עלו המשקיעים במניית גבעות לא נעצרת, והיום (ב') בלא כל הודעה מיוחדת נופלות מניות שותפות חיפושי הנפט בשיעור חד, תוך שהן מרכזות מחזור גדול של יותר מ-50 מיליון שקל. התמודה התוך יומי של המניה היום בבורסה מגיע לכ-30% כאשר בתחילת היום רשמה עליות של כ-3.3% ולאחר מכן עברה לירידה שהגיעה עד ל-26.3% או בין המחירים 6.3 אגורות ל-4.5 אגורות. הירידה החדה החלה בסביבות השעה 12:00 לאחר שהמניה נסחרה ביציבות יחסית בתחילת היום.

בשוק ובפורומים השונים בהם פועלים המשקיעים בגבעות נלחשות שמועות שונות על תקלה בציוד הקידוח ויתכן שזהו הטריגר לירידות החדות שניצתו פתאום, אולם יתכן גם כי מדובר בספקולנטים שעושים סיבובים על המניה.

נזכיר כי אתמול טיפסה המניה בכ-9% לאחר שאת היום האחרון של שבוע המסחר שעבר סגרה המניה בזינוק של כ-46.5%, זאת יום לאחר שצנחה ביותר מ-52%.

העצבים של המשקיעים בחברה רופפים במיוחד בימים האחרונים על רקע ההודעות השונות הנוגעות לזרימת המים והנפט שפירסמה החברה ביחס לקידוח במקטע 8 ב"מגד 5". רק אתמול דיווחה גבעות: "נבצע את ה"פראק" במקטע 8 במהלך השבוע הקרוב". בהודעה לבורסה נאמר כי "לאחר ביצוע מוצלח של פעולת הפראק, השותף הכללי מתכנן לבצע לפחות שבוע ימים של מבחני הפקה במקטע 8. לאחר מכן השותף הכללי בסיוע יועציו יקבלו החלטה על המשך הפעולות. גם בלי מקטעים 6 ו-7 כמות הנפט במגד 5 היא מסחרית בכל דרך".

נציין כי אתמול התייחס טוביה לוסקין בכנס של העיתון החרדי "המבשר" להמלצות ועדת ששינסקי והשלכותיהן, אך נמנע מכל התייחסות לקידוח שהוא עומד בראשו. לוסקין אמר שם כי "ששינסקי טועה ובגדול וכי רוב הפגיעה היא במשקיעים". לדברי השותף הכללי "המשקיעים בגז ובנפט בישראל משלמים מסים בשיעור הגבוה בעולם; אם המסקנות יעברו בחקיקה, זה יפגע במשק".