דרישה: לעצור את בחירת הדירקטורים בחדשות ערוץ 2

פרופ' דב גולדברגר, דירקטור בחדשות ערוץ 2, דורש מהרשות השנייה להאריך את כהונתו ב-3 שנים - או לחילופין להסביר בתוך שבוע במסגרת שימוע מדוע הוא אינו ראוי להארכה של כהונתו

פרופ' דב גולדברגר, דירקטור בחברת חדשות ערוץ 2, דורש לעצור את הליך בחירת הדירקטורים לחברות החדשות - כך נודע ל"גלובס".

גולדברגר פנה באמצעות עורך דינו למועצת הרשות השנייה בדרישה להאריך את כהונתו ב-3 שנים, או לחילופין להסביר בתוך שבוע, במסגרת שימוע, מדוע הוא אינו ראוי להארכה של כהונתו לאחר קדנציה אחת בלבד בתפקיד של 3 שנים.

לדבריו, בסוף השנה החולפת הוא קיבל הודעה "לאקונית" כי לא נכלל ברשימת המועמדים הסופיים למינוי לתפקיד דירקטור בחברת החדשות. הוא מאיים בפנייה לערכאות משפטיות אם דרישותיו לא יתקבלו.

גולדברגר, הוא נשיא מכללת אור-יהודה ואיש ציבור בעל ניסיון רב-שנים בעיקר בתחום החינוך. בעבר היה אמון מטעם הממשלה על חלוקת פרסי ישראל.

בדרישתו למועצת הרשות השנייה מסתמך גולדברגר על העתירה לבג"ץ של חברת הכנסת שלי יחימוביץ מ-2007, נגד העברת יו"ר חדשות ערוץ 2 דאז, יצחק לבני, מתפקידו.

בעתירה זו קבע בג"ץ כי "על מועצת הרשות השנייה לקיים שימוע לדירקטור שיש לה כוונה שלא להאריך את תקופת כהונתו, לעמת אותו עם הטענות שיש לה כלפיו, ככל שקיימות, וליתן לדירקטור האמור הזדמנות להתייחס לשיקולים שביסוד ההחלטה". על-פי גולדברגר, כך לא נעשה במקרה שלו.

על-פי המכתב מבא-כוחו, גולדברגר "הופתע מאוד מקבלת ההודעה הנ"ל, שכן למיטב ידיעתו הוא מצליח מאוד בתפקידו, ועד היום לא קיבל שום הערה או תלונה בנוגע לתפקידו ולתפקודו כדירקטור. נהפוך הוא - במהלך 3 השנים בהן משמש מרשי בתפקידו, חברת החדשות מתפקדת היטב, מצליחה וללא כל בעיה ביחסי עבודה".

במכתב מפורט מצבה של חברת החדשות ב-3 השנים האחרונות, "בהן משמש מרשי בתפקידו. הגרעון המצטבר של החברה בסכום של כ-13 מיליון שקל , אשר נצבר בשנים שקדמו לכהונתו, ואשר עמד בבסיס הטענות נגד הדירקטורים החיצוניים הקודמים בחברה, נסגר; והבעיה שהעיקה על החברה שנים רבות נפתרה.

"מעבר לכך, החברה השקיעה כ-4 מיליון שקל נוספים בחידוש מצלמות וחדרי עריכה. עוד יצוין כי החברה פעלה ביעילות תקציבית מרשימה ועמדה במגבלות התקציב בכל שנה משנות כהונתו של מרשי בתפקידו, וזאת למרות שבשנים אלה המצב הכלכלי אילץ את החברה לפעול תחת מגבלות תקציב קשות".

עוד מתאר גולדברגר כיצד יחד עם יו"ר הדירקטוריון יהודה לנקרי הוא היווה גורם מאזן משמעותי ביותר מול "הלחצים הכלכליים בהם היו נתונים הזכיינים", וכיצד בתקופה זו חלה עלייה משמעותית ברייטינג של החברה.

עוד טוען גולדברגר כי "לשיקול של 'החדרת דם חדש' אין כלל מקום בענייננו. כפי שוודאי ידוע לכם, בשנתיים האחרונות מכהנים בדירקטוריון של חברת החדשות של ערוץ 2 שני דירקטורים חיצוניים בלבד, מתוך הארבעה המתחייבים על-פי דין. אם כך הדבר, כיצד ניתן לטעון שיש צורך לערוך רוטציה ולהחדיר דם חדש? מדוע לא נעשה הדבר על-ידכם במהלך השנים האחרונות כאשר נדרש הדבר על-פי דין?".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הפנייה התקבלה. ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, יזמן את גולדברגר ולנקרי לשימוע בימים הקרובים בנוגע להארכת כהונתם".